Avatar billede -master-d- Nybegynder
15. april 2006 - 23:03 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Mitac 8677 og s-video

Hej eksperter

Jeg har en 2-3 år gammel bærbar, som jeg har brugt til skolearbejde m.m. Det er sådan set også fint nok, men jeg ville gerne kunne afspille film via min bærbar og se det på mit TV.

Til dette har jeg en S-Video udgang, jeg har et direkte S-Video -> S-Video kabel og TV'et skulle gerne kunne klare dette. Problemet er bare at jeg ikke får noget resultat når jeg prøver at sende billedet over på TV'et. Dette går jeg udfra gøres via Fn+F5, men jeg er ikke sikker.. Derfor ville jeg gerne vide om der er nogen der har en idé til hvad jeg skal gøre?

På forhånd tak.
Avatar billede pinball Nybegynder
15. april 2006 - 23:13 #1
fn+f5 får min bærbar til at mute. hvilket tv har du
Avatar billede pinball Nybegynder
15. april 2006 - 23:24 #2
sorry ikke mute men skrue op for lyden :)

er det ikke bare i egenskaber>indstillnger og så vælge den eksterne skærm.

husk du får kun billede med s-video
Avatar billede -master-d- Nybegynder
16. april 2006 - 00:20 #3
fearless >> Tja, eftersom min bærbar er en mitac med et billigt grafikkort, er der som sådan ikke den velkendte mulighed for skærm 1 og 2 under indstillinger. Dog har jeg læst mig frem til at den løsning jeg har prøvet er den rigtige..

Umiddelbart tror jeg at jeg mangler at installere en driver til mit S-Video output, men tilsyneladende er det ikke helt nemt at finde en driver til så gammel en laptop.
Avatar billede -master-d- Nybegynder
16. april 2006 - 18:11 #4
Jeg har selv løst problemet, det var som jeg kommenterede tidligere en manglende driver. Jeg opdaterede min driver, hvor der så fulgte et tool med som styrer om man bruger TV som primær/sekundær skærm.

Men som tak for indsatsen må du gerne få lidt at pointene -> så læg et svar. ;)
Avatar billede pinball Nybegynder
16. april 2006 - 19:12 #5
ok hvor fandt du driver? kunne ikke selv finde den til din model

men godt at du fandt løsningen :)
Avatar billede -master-d- Nybegynder
17. april 2006 - 12:53 #6
Jeg fandt en side med drivere til netop min model, så det var helt som det skulle være.

Til andre der skulle finde dette svar er linket:

http://mtc.mitacservice.com/visitor/v_Filedown2004.asp?Prod=6747367&Model=5713449&Cate=-1&pg=3
Avatar billede pinball Nybegynder
17. april 2006 - 19:33 #7
ok. tak for point ;)