Avatar billede -master-d- Nybegynder
15. april 2006 - 19:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Studiejobs indenfor IT

Hej eksperter

Jeg og mange af mine andre medstuderende har tit og ofte snakket om hvor man kan finde opslag på studiejobs indenfor IT, men faktum er at det simpelthen ikke er til at støve et godt studiejob op indenfor denne branche.
Selv er jeg civilingeniør(software) studerende, og trods en del erfaring indenfor programmering og softwareudvikling synes jeg stadig det er utrolig svært at finde det der ligner et studiejob.

Derfor er mit spørgsmål så:
Er der nogle der ligger inde med gode sider med links til opslag af studiejobs?

På forhånd tak.
Avatar billede pinball Nybegynder
15. april 2006 - 20:32 #1
Avatar billede pinball Nybegynder
15. april 2006 - 20:34 #2
søg i jobdatabaser under it. jeg har tit set jobs til studerende indenfor it på ofir, jobindex diverse..
Avatar billede pinball Nybegynder
15. april 2006 - 20:35 #3
Avatar billede -master-d- Nybegynder
15. april 2006 - 20:48 #5
fearless >> tak for linket til dtu's side, desværre kan jeg dog ikke rigtig bruge det til noget, da jeg ikke læser i Kbh., men i Aalborg. Det kan også være det som er mit egentlige problem.
Netop at man i København tilsyneladende er bedre til at lave opslag end i Aalborg.

Hvis det er iorden, så venter jeg lige med at uddele point til imorgen, så andre kan have chance for at sende nogle links til lign. sider fra Aalborg.
Avatar billede pinball Nybegynder
15. april 2006 - 21:06 #6
ok :)

man kunne jo altid prøve at sende uopfordrede ansøgninger..
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2006 - 04:46 #7
studiejobs tror jeg sjældent bliver opslået

for store omkostninger i forhold til konteksten

sådan nogle job bliver meget hypigt besat via nogen der kender nogen

du kan naturligvis prøve med en stribe uopfordrede, men jeg tvivler på
at du får noget ud af det

alternativer:
  - spørg studerende der allerede har et studiejob om der er brug for en mere
  - spørg eksterne undervises og undervises med erhvervs kontakter om
    de kender nogen som har brug for en
  etc.etc.
Avatar billede -master-d- Nybegynder
16. april 2006 - 09:25 #8
arne_v >> Du har helt sikkert ret i at der er for store omkostninger for virksomhederne i det, og det kan vi jo ikke gøre så meget ved lige nu og her.

Jeg lukker spørgsmålet og prøver mig lidt frem igen..
Avatar billede japping Nybegynder
16. april 2006 - 10:33 #9
Jeg kan tilføje at jeg arbejder i en virksomhed der i øjeblikket selv overvejer at anvende en studerende .... MEN vi ved godt at det er en uholdbare løsning på længere sigt. Højtuddannede som os er i høj kurs og en studerende vil hurtig stille krav om højere løn. Derfor er der en del virksomheder som os, der i øjeblikket kigger på lande som Indien.

Dette er sårsagen til at vi måske ikke ser så mange studiejob i virksomhederne i dag.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. april 2006 - 13:29 #10
Til japping
Indien og Kina er ved at være lukkede markeder for
billig arbejdskraft, og så er uddannelserne betydelig
dårligere. Så du kan ikke sammenligne arbejdskraften
i Danmark med de andre lande i østen.

Den måde at flytte arbejdskraft på svarer til at tisse
i bukserne, og selv en økonom kender konsekvensen af
den handling. Det varmer kun meget kort tid, og så bliver
det rigtig koldt.

50% af de danske virksomheder der flytter ud går konkurs, og
25% vender hjem til Danmark igen efter få år i udlandet.
Fordi det er meget forskel på at drive virksomhed i Danmark
og de andre lande. Kultur, produktivitet mv. kan gøre det
til en rigtig dyr fornøjelse, selvom arbejdskraften 'ser'
rigtig billig ud.

/per
Avatar billede mapoulsen Nybegynder
17. april 2006 - 15:17 #11
Kan du Typo3? For så skulle det nok kunne lade sig gøre at finde noget. Der er flere danske Typo3-bureauer som i øjeblikket efterlyser Typo3-kyndige.
Avatar billede japping Nybegynder
18. april 2006 - 07:47 #12
Til hoejrup
Jeg vil ikke diskurete outsourcing, men blot begrunde at der ikke er så mange studiejob i dag.
Jeg vil dog tilføge at vi ikke overvejer at "flytte ud". Det er rimelig let at få kontakt til udenlandske programmører i dag og, hvis man afgrænser/planlægger opgaverne ordentligt er der penge at spare. Man skal bare huske at have danske programmører til at styre opgaverne.

Jeg skriver ikke mere på dette spørgsmål, da -master-d- fik hvad han søgte.
Avatar billede punnishment Nybegynder
25. september 2006 - 14:50 #13
master-d>
Nu hvor der ikke er nogle IT-relateret studiejobs i Aalborg, hvad siger du så til at skabe et? Jeg er også selv fra Aalborg, og har en del erfaring med udvikling med nettet.