Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. april 2006 - 17:55 Der er 3 kommentarer

Forskellige størrelser på browservinduet

Hej
På min hjemmeside, www.musiktilleje.dk , er tabellen centreret både vandret og lodret uden scrollbars. Tabellen måler 426 * 600 px ekslusiv cellspacing, der er 3 px. Det fungerer glimrende hvis det tilgængelige browservindue er større eller samme størrelse som tabellen. Men hvis brugeren nu enten har en lav skærmopløsning, mange toolbars eller bare har resized sit browservindue således at han ikke har plads til tabellen i browservinduet er der jo ingen scrollbars.

Derfor vil jeg gerne lave en funktion, der hvis browservinduet tillader det centrerer tabellen vandret og lodret, hvor imod hvis browservinduet er for lille til tabellen skal der komme scollbars på, men således at kun tabellen plus 5 px af den grå baggrund vises. Hvordan laver jeg sådan en funktion?

På forhånd tak
Avatar billede jchillerup Nybegynder
15. april 2006 - 19:53 #1
Du kan benytte javascript-funktionerne screen.availWidth og screen.availHeight, til at tjekke om vinduet er stort nok.
Avatar billede jchillerup Nybegynder
15. april 2006 - 19:57 #2
Det er i øvrigt ikke funktioner, men variabler. My bad.
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. april 2006 - 21:58 #3
Se evt. http://skovgaarddesign.dk/index.php der er bygget på samme måde, bare ved brug af php