Avatar billede cyberboy2001 Nybegynder
05. maj 2001 - 11:31 Der er 17 kommentarer

WIN XP

Er der to forskellige udgaver af windows XP,
jeg mener er der en: Firma udgave eller er der en Hjemme udgave, eller er det hele mixet sammen ???
Avatar billede koxxx Nybegynder
05. maj 2001 - 11:33 #1
Der kommer til at starte med kun én version af win xp, men mon ikke at der kommer nogle \"outsiders\" senere*g*
Avatar billede snowball Novice
05. maj 2001 - 11:36 #2
Nej, det har du ret i. Der kommer en Windows XP Home Edition der er minded til de private brugere, og sp kommer der også en Windows XP Professional som er minded til \"business use\".

Læs mere på http://www.microsoft.com/windowsxp/

Snowball
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
05. maj 2001 - 11:49 #3
Jeg har hørt at der kommer 4 versioner! Win XP home, Win XP server, Win XP advanced server og Windows XP Datacenter server!
Kan ikke lige huske hvor jeg har læst det....
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
05. maj 2001 - 11:51 #4
Men i server versionerne kommer det ikke til at hedde XP, men Windows 2002!
Avatar billede techno_dk Nybegynder
05. maj 2001 - 11:54 #5
Jeg ved ihvertfalde at der kommer en Win XP home og Win XP Professional (det er den der er beta version af) så er vi vel oppe på 5          ...nogen højere ;)
Avatar billede snowball Novice
05. maj 2001 - 11:56 #6
jdaugaard: De servere du nævner har ikke ngoet med WinXP at gøre. Det er efterfølgerne til Windows2000 serverne !

\"Softwarefirmaet har netop meddelt, at efterfølgeren til Windows 2000 Server, Advanced Server og Datacenter får navnet Windows 2002\"

Snowball
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
05. maj 2001 - 11:58 #7
Ok.. tak fordi du rettede mig :-)
Avatar billede snowball Novice
05. maj 2001 - 11:58 #8
Nu tror jeg lige vi skal slå bremsen i !!!!

Prøv lige og gå ind på http://www.microsoft.com/windowsxp/ og læs hvad der står aller øverst ! \"Two editions, countless experiences\" !!!

Der kommer altså 2 udgaver og hverken 3, 4 eller 5 ! :)

Snowball

Avatar billede techno_dk Nybegynder
05. maj 2001 - 12:06 #9
Jeg har også kun set at der kommer 2 versioner
Avatar billede koxxx Nybegynder
05. maj 2001 - 12:20 #10
Ja men kommer de på nøjagtigt samme tid?? Det er jeg ikke helt sikker på??
Avatar billede techno_dk Nybegynder
05. maj 2001 - 12:54 #11
Ja det gør de vel, XP Home er jo en ny version af ME og Professional er så en ny version af 2000
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
05. maj 2001 - 13:02 #12
Hmmm - hva´ skal jeg sige......

XP = experience

Noget skulle jeg vel sige - he he
Avatar billede hotpop Novice
05. maj 2001 - 14:29 #13
techno dk> XP Home er jo en ny version af ME og Professional er så en ny version af 2000????
XP har INTET at gøre med Millenium da det jo er en videreudvikling af windows 2000!
Er du kommet for tidligt op? ;-)
Avatar billede hotpop Novice
05. maj 2001 - 14:31 #14
Home og Professional er næsten det samme OS bortset fra nogle ekstra funktioner i Professional-udgaven.
Avatar billede techno_dk Nybegynder
05. maj 2001 - 14:32 #15
Det var ikke det jeg mente, jeg mener at XP home skal erstatte ME og XP Pro skal erstatte 2000
Avatar billede snowball Novice
09. maj 2001 - 14:29 #16
Så har vi vist den endelige afgørelse på dette spørgsmål så det kan lukkes:

\"Windows XP kommer på markedet i to versioner, Home Edition til private brugere og Professional Edition til virksomheder. Begge versioner er baseret på den samme kerne, som er hentet fra Windows 2000. Både Home Edition og Professional Edition kommer på markedet samtidig.\"

http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=8370

Snowball
Avatar billede snowball Novice
11. maj 2001 - 22:36 #17
cyberboy2001: Lukker du ikke lige spørgsmålet !? :)

Snowball