Avatar billede tschmidt Nybegynder
13. april 2006 - 19:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

uddannelse i sikkerhedshåndtering

Jeg leder efter noget uddannelse til medarbejdere i generel anvendt sikkerhedshåndtering i it-systemer. De skal vide noget generelt om sikkerhed og sikring af it-systemer, men også lære om firewalls, systemopbygning osv. på et konkret plan. Det vil ikke være aktuelt at betale 4000/dag for uddannelse. Findes der eksempelvis noget på uddannelsessteder - eller noget projektagtigt? Andet? Jeg er åben!

Gode idéer modtages gene
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
13. april 2006 - 19:21 #1
Jeg har arbejdet for denne virksomhed der udbyder Akademimerkonom fag on-line:

http://www.netau.dk/Samtlige-fagmoduler-p-AU-Merkonom.html

Jeg tror modulet IT-Sikkerhed ville være interessant for dig.

Du kan ringe på tlf nr 73 72 12 01 efter påske og snakke med Tove eller Sonja de kan rådgive dig og give mere infor om faget.

mvh
Mads
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. april 2006 - 19:26 #2
Kik på http://www.protego.dk, de er nu opkøbt af PriceWaterhouseCoopers men udbyder stadig uddannelserne. kik især på CPSA og CPSP certificeringerne og skal de videreuddannes så GCFW.

Jeg underviser selv på flere af deres kursusforløber og har den selvfølgelig også selv
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. april 2006 - 19:28 #3
CPSA forløbet er sikkerhed set udefra og ind, sårbarhedsanalyse og generel kendskab til netværkssikkerhed og hacking

CPSC er sikkerhed set indefra, sikring af mail systemer, forensic, VPN med mere.

GCFW er hardcore firewallanalyse, netværkssikkerhed i dybden,

CISSP er er grundlæggende meget bred sikkerhedscertificering der arbejder med "common body of knowledge"

Alle disse certificeringer og tilhørende uddannelser kan fås via protego/pwc
Avatar billede tschmidt Nybegynder
13. april 2006 - 20:05 #4
Foxmulder58 - jeg er bekymret for hvorvidt kurset er FOR generelt og kvalificerer for lidt til reelt sikkerhedsarbejde. Jeg har brug for at uddanne en eller to medarbejdere til hands-on sikkerhedsarbejde - og bortset fra at de ikke vil kunne fungere ordentligt uden kraftig erfaring - er det nok noget mere grundlæggende og grundigt der er brug for.

Og Bufferzone - kurserne er gode. Jeg har selv et par af dem! Men prisen, du! Den går ikke, selvom jeg gerne ville!

Andre gode idéer - eller tager ejg fejl mht. jeres forslag?
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. april 2006 - 20:24 #5
Du tager ikke fejl, prisen, set i forhold til almindelige IT kurser, er i den høje ende, men vi er ude i specialviden der jo koster.

Jeg tror ikke du firnder meget andet end det skitserede, jeg har selv støvsuget markedet for at finde relevant uddannelse og jeg er nu derude, hvor jeg laver selvstudier og overvejer at tage til udlandet for at tage noget af høj nok kvalitet
Avatar billede tschmidt Nybegynder
14. august 2006 - 12:38 #6
Lukker