Avatar billede m-pellow Nybegynder
12. april 2006 - 13:52 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problemer med lukning af computer?

Hej
Jeg har lige købt en ny computer, med windows xp.
Problemet er at når jeg lukker computeren ned tager den imellem 15-30 min at lukke ned, hvilket jeg personligt selv synes er meget lang tid. Og så fik jeg af vide af en ven at det måske kunne være xp der var problemer med, hvad kan jeg gøre?
Den har også drillet med installering af nogle programmer, som den går i stå med det samme sted hver gang.
På forhånd tak
Avatar billede robotten Praktikant
12. april 2006 - 13:57 #1
Har den taget de 15 min. hele tiden? Har du købt den installeret med XP, eller har du selv været i gang med installation?

Har du skannet for vira og spyware?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. april 2006 - 14:03 #2
Har du opdateret div. bundkortsdrivere m.m.?
Avatar billede m-pellow Nybegynder
12. april 2006 - 14:37 #3
Den tager næsten altid 15 min ud af 10 gang har der kun været en gang hvor den tog under 5 min. XP var installeret i den da jeg købte den. den er scannet, bliver det hver dag.
Avatar billede m-pellow Nybegynder
12. april 2006 - 14:38 #4
bundkortsdrivere ? ved ikke hvordan man gør og er det nødvendigt når den ikke engang er en uge gammel?
Avatar billede robotten Praktikant
12. april 2006 - 14:44 #5
Hvis den har gjort det fra sart af, skal du undgå at rode med det selv. Er den købt ved en lokal hardware butik? For så gå ned med den, og forklar problemet.
Men kun hvis den har gjort det fra starten af, har du selv været ved at rode med den, og den er begyndt på det, må vi til at fejlfinde noget mere.
Avatar billede thov Forsker
12. april 2006 - 16:52 #6
Prøv denne tweak:
Klik på Start - Kør, skriv: regedit.
Klik dig ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management
Vælg - ClearPageFileAtShutdown - til højre
Højreklik og vælg - Rediger
Sæt værdien til 0 (nul)
Hvis du vil aktivere den igen, sætter du værdien til 1
Avatar billede m-pellow Nybegynder
12. april 2006 - 17:45 #7
Den har gjort fra starten så jeg tror jeg følger dit(robotten)råd og går ned med den i butikken. Fordi det lyder ikke som et normalt problem.
Men mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede robotten Praktikant
20. april 2006 - 09:13 #8
Status?
Avatar billede m-pellow Nybegynder
20. april 2006 - 17:45 #9
Status: Jeg har byttet computeren efter påsken og fik en ny med hjem som ikke har de problemer og fungere helt optimalt. Butikken havde intet svar på hvad der var galt andet end det måske var en fejl i selve computeren.

Mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. april 2006 - 19:32 #10
Mangler du svar for at lukke?
Avatar billede m-pellow Nybegynder
23. april 2006 - 09:48 #11
Ja det gør jeg :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2006 - 11:38 #12
Fra hvem? :)
Avatar billede m-pellow Nybegynder
25. april 2006 - 17:26 #13
robotten, må det være da det var hans råd jeg fulgte.
Avatar billede robotten Praktikant
25. april 2006 - 17:45 #14
Desvæære findes der jo defekte produkter, det er jo ikke en perfekt verden vi lever i :)
Avatar billede robotten Praktikant
01. maj 2006 - 14:22 #15
Men der kan jo lukkes her, så er det da perfekt :)