Avatar billede itonly Nybegynder
12. april 2006 - 10:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brochure i InDesign (template?)

Hello...

Vil gerne lave en brochure i InDesign CS - I ved, sådan en A4 ting der foldes 2 gange. Jeg er bare ikke rigtig klar over hvordan jeg griber det an. Nogen der har en template eller lignende?! Der skal selvfølgelig (!) trykkes på begge sider!

/J
Avatar billede doodoo Novice
12. april 2006 - 10:28 #1
En A4 der foldes 2 gange... hmm
Det må være sådan en:

http://lasertryk.dk/m65-vejledning.gif
håber det hjælper dig på vej...
Avatar billede itonly Nybegynder
12. april 2006 - 10:31 #2
Det hjælper mig bestemt på vej!

Så skal jeg så bare lige vide hvordan jeg sætter det op i InDesign....!? Laver jeg selv "skillelinerne" mellem siderne!? Og hvordan vælger jeg at der skal trykkes på begge sider?! For den det endnu ikke er gået op for - nej, jeg er ikke specielt fortrolig med programmet :)

/J
Avatar billede doodoo Novice
12. april 2006 - 10:38 #3
Du laver en liggende A4 ja...
Sætter skillelinjer som vist på tegningen - den ene skal nemlig kun være 97mm da den side skal foldes IND I folderen...

Det med at den skal trykkes på begge sider - der har du nu oprettet den A4, går du i Window/Vindue > Pages/Sider og trækker den side du ser ned i "Ny side"... lille ikon nederst i denne ramme.

Så har du en kopi af det øverste - så må du blot forklare trykkeriet at der skal trykkes på begge sider når du sender dem dit værk
Avatar billede itonly Nybegynder
12. april 2006 - 10:42 #4
Fantastisk... det må prøves :) Tak for det hurtige svar!

/J
Avatar billede doodoo Novice
12. april 2006 - 10:43 #5
Det var så lidt =)