Avatar billede fldksvj Nybegynder
10. april 2006 - 20:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Importere .bak fil til et adp projekt

Jeg har investeret i bogen 'Introdukton til applikationsudvikling med Access 2000' og downloaded en tilhørende eksempeldatabase fra nettet. Til denne database er der en .bak fil som der skal importeres på min MSDE-serveren. Jeg kører Access fra Office 2000 på Computeren. Bogen fortæller ikke hvordan filen installeres og i Access -> Funktioner -> Databasefunktioner -> Gendan forventer min Acces en .dat fil - uden andre muligheder. Er der nogle der har løsningen til om det er mulig at importere eller om office 2000 ikke tilbyder denne service.
Avatar billede levithan Nybegynder
10. april 2006 - 21:00 #1
jeg tror du skal omdøbe .bak til .mdb  eller som du skrev skrev .dat
Avatar billede fldksvj Nybegynder
10. april 2006 - 21:06 #2
Hej Letvithan
Det har jeg faktisk prøvet. Access brokker sig ikke, men jeg kan ikke finde nogle data på Serveren. Det skal siges at jeg er fuldstændig ny på adp området, så måske jeg gør noget forkert ?
Avatar billede levithan Nybegynder
10. april 2006 - 21:07 #3
har du et link til filen så denne kan udnersøges
Avatar billede fldksvj Nybegynder
10. april 2006 - 21:15 #4
Jeg har downloaded fra adresse http:\\bog.ing.dk -> Download og fundet linien Introduktion til applikationsudvikling og der har jeg hentet begge filer.
Avatar billede levithan Nybegynder
10. april 2006 - 21:33 #5
jeg har fundet bogen http://nyttf.dk/?pagetype=book&vareid=57124027

og hentet følgende fil http://nyttf.dk/download/Videotek.zip
indholdet af filen er VideoTek_Eksempeldatabase2000.mdb

når jeg dobbelttrykker på den spøger access om jeg vil åbne filen og jeg svarere ja. så får jeg en menu hvor jeg kan vælge div ting som databasen indeholder.

jeg kan ikke se noget med .bak det skal lige siges at jeg bruger office 2003
Avatar billede levithan Nybegynder
10. april 2006 - 21:34 #6
jeg kan kun finde 1 fil og ikke 2 som du skriver.

skriv gerne henviserner som man kan følge
Avatar billede fldksvj Nybegynder
10. april 2006 - 21:48 #7
Sorry.. - På adressen http://nyttf.dk/?pagetype=download under Introduktion til applikationsudvikling med Access 2000 ligger der 2 filer til download - den lille på 837 KB indeholder 2 filer. Den ene Videotek2000.adp og den anden er netop problembarnet videotek2000_sql.bak
Avatar billede levithan Nybegynder
10. april 2006 - 22:05 #8
når jeg dobbelttrykker på Videotek2000.adp åbnes den i mit ACCESS 2003 og en popop boks kommer frem.

der står

Velkommen

Dette er eksempel adp-projektet der følger med bogen "Introduktion til    applikationsudvikling med Access 2000". For at adp projektet kan virke, så kræver det at filen VIDEOTEK2000_SQL7.BAK gendannes på en SQL Server. Dette er beskrevet i bogen for en server der er installeret lokalt. Filen her forventer således en lokal server, men hvis ikke du umiddelbart opnår forbindelse til databasen, så gå til Filer -> Tilslutning og ret indstillingerne til.

God fornøjelse med eksemplerne.

Morten Ditmer

Bemærk! Du har IKKE forbindelse til serveren

så du skal ha installeret microsoft SQL server lader det til
Avatar billede levithan Nybegynder
10. april 2006 - 22:07 #9
måske kan du gøre det med mysql.  http://dev.mysql.com/downloads/
Avatar billede fldksvj Nybegynder
10. april 2006 - 22:16 #10
Hvilket jeg også har og jeg har adgang til serveren. Det der er problemet er at gendanne filen VIDEOTEK2000_SQL7.BAK på serveren. I bogen er jeg gået direkte til området der beskæftiger sig med .adp projekter og forventede at finde det beskrevet i bogen omkring dette emne. Jeg har skrevet til Morten Ditmer som har skrevet bogen og han henviser til stien som står i mit spørgsmål og så er jeg tilbage ved udgangspunktet - der kan kun importeres .dat filer.
Avatar billede fldksvj Nybegynder
10. april 2006 - 22:36 #11
Lukker af for i aften, men vender tilbage i morgen. - Måske der ligger en løsning til spørgsmålet "Er der nogle der har løsningen til om det er mulig at importere eller om office 2000 ikke tilbyder denne service."
Avatar billede fldksvj Nybegynder
28. november 2006 - 20:19 #12
Lukker