Avatar billede sonofpaul Nybegynder
10. april 2006 - 20:01 Der er 4 kommentarer

Hvilken lcd skærm skal man købe

Hej med jer...
Jeg vil gerne købe en fladskærm til min pc og jeg aner ikke hvad nogle af de bemærkninger betyder eller hvilken type er bedst til prisen...
hvad betyder 270 cd/m2 / 550:1 /
Jeg ved godt at man vil have den højeste opløsning muligt(hvis man har godt nok skærmkort) og at man vil have god responce tid.

Er det nogen skærm som man skal holde sig væk fra? og hvad kan i anbefale til et normalt brug til games og måske muligheder til brug som et lille fjernsyn(19.tomme).

på forhånd tak.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. april 2006 - 20:17 #1
http://flatpanels.dk/efterbehov.php

Kan det bruges som en ledetråd?
Avatar billede cpufan Juniormester
10. april 2006 - 20:19 #2
den skal have dvi indgang, og minimal refresh-tid 8ms og derunder, når det er til spil.
men hvis dit grafikkort ikke understøtter dvi, er det naturligvis ligemeget....
så bør du måske skifte grafikkort
Avatar billede cpufan Juniormester
10. april 2006 - 20:24 #3
http://www.itbutikken.dk/i/124882/1.htm

jeg har selv 2 af disse,
de bruges dog ikke til spil....
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. april 2006 - 23:00 #4
12 ms er nok - øjet kan ikke se forskel på mindre.
Og det SKAL være målt fra sort til sort - ikke grå til grå, da det giver et falsk ms tal.