Avatar billede Beach Mester
10. april 2006 - 02:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SVCD på en DVD+R skive

Jeg har lige nu 2 prog. jeg ønsker at bruge, men skal have hjælp til enten det ene eller det andet
Prog. info->
NeroVision Express 1 ver. 2.1.2.18 OEM 6.3.1.25
Pinnacle Instant DC/DVD Ver. 8SE

Mit ønske er i første omgang at kunne klippe i mine optagelser der er optaget med mit tv-kort i *.mpg (MPEG2) så jeg kan finpudse optagelserne ned til et billedes nøjagtighed.
Dette kan jeg finde ud af i Pinnacles program, mens Nero ikke rigtigt lever op til hverken nøjagtighed eller brugervenlighed.

Når jeg har klippet ud hvad jeg vil gemme møder jeg næsten altid en skærm der siger at der ikke er plads til projektet på den CD jeg har sat i drevet. Fair nok!

Men når jeg så smider en DVD +R skive i drevet hvor der jo er mere end rigelig plads til de enkelte klip så nægter programmerne at brænde det:-(

Hvordan kommer jeg ud over det problem???

Jeps, ved godt jeg "bare" kan brænde det som en DVD-film men det vil min alm. billig-dvd-spille der er sat til mit TV ikke acceptere:-( Jeg kan få den til at spille VCD (er bare så dårlig kvalitet at det er svært bla. at læse underteksterne)  og SVCD (hvilket kan accepteres i kvaliteten ind til videre).

Så min eneste løsning for at slippe får at sidde inde på min søns værelse og se bla. Anna Phil på hans 21" monitor er at finde en metode til at ligge SVCD filer ned på en DVD skive så jeg kan se mine optagelser på stue-alteret.

Vil helst ikke installere flere programmer på knægtens maskine, så hvis en ekspert kan guide mig igennem en fidus i de 2 programmer jeg har nu, så jeg kan afspille dem under alm. forhold (læs: min stue) så....

//Beach
Avatar billede boxer Nybegynder
10. april 2006 - 07:27 #1
Har du prøvet at brænde det som en DVD film på en DVD-R skive? Det er det ældste format og virker derfor til de fleste afspillere.
Avatar billede Beach Mester
11. april 2006 - 01:28 #2
anonym-->
Nope, har ikke prøvet -R i lang tid:-)
Men: 1/ Min billig-spiller i stuen er ikke mere end 2 uger gammel (burde vel så også kunne æde +R) og 2/ Jeg har været på tilbud i Tyskland og købt 200 +R skiver til en god pris.
...Så det ville være ønskeligt at kunne bruge alle mine +R skiver der når min HTPC står klar jo nok også er de bedste:-)

//Beach
Avatar billede boxer Nybegynder
11. april 2006 - 07:04 #3
HVis den ikke er ældre end 2 uger så ja, det burde være ligegyldigt om det er + eller - skiver. Det gælder mere ældre afspillere.

Nu kender jeg ikke pinnacle, kun Nero. Jeg mener ikke at du kan ligge svcd filer på en dvd.

Jeg er heller ikke helt klar over hvilket program du bruger til at brænde DVD'en?
Hvis du bruger Nero, kan du på et tidspunkt vælge hvad der skal ske når du sætter DVD'en i afspilleren. Den kan enten starte med at vise en menu eller starte med at afspille.
Min egen erfaring går på at der laves fejl når man sætter den til at starte med at vise en menu.

Måske du kunne få glæde af den sidste halvdel af denne guide:
http://www.eksperten.dk/artikler/764
Avatar billede winnij Nybegynder
12. april 2006 - 11:16 #4
Du kan brænde svcd som data i nero og den kan du se på din dvd
Avatar billede Beach Mester
24. april 2006 - 04:19 #5
--->Winnij
Nu har jeg prøvet en uges tid med forsk. filer at finde en genvej i Nero der kan sende en SVCD ud på en DVD som data. Men sorry, du må hjælpe mig lidt på vej da jeg uanset hvilken vej jeg vælger støder inde i CD/DVD-medie muren:-)

//Beach
Avatar billede Beach Mester
21. maj 2006 - 17:45 #6
--->Winnij
Ikke nogle tips??

Lukker søndag aften hvis der ikke er kommet mere "kød" på...

//Beach
Avatar billede Beach Mester
22. maj 2006 - 00:36 #7
Opgiver:-(

//Beach