Avatar billede spiffed Nybegynder
09. april 2006 - 23:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Google Søgning giver henvisning til "alternative" søgemaskiner..

Hej på Eksperten!

Er det muligt at en hijackthis clean up kan fixe mit problem?

Som sagt så bliver jeg, når jeg klikker på et resultat efter en google søgning, omdirigeret til ny (ukendt) søge-alternativ!
Har brugt spybot og adaware, uden held til at fixe det.
normalvis bruger jeg F-Secure, men p.t prøver jeg Nod32 antivirus. Den reagerer på noget spyware i svchost.exe (beats me), uden dog at fixe det!
Avatar billede spiffed Nybegynder
09. april 2006 - 23:49 #1
Jeg ser at lignende problem er i tidligere tråd, så måske jeg lige skal følge guruen Ejvindh's løsningsmodel!...
Avatar billede spiffed Nybegynder
10. april 2006 - 00:18 #2
Fixwareout ver 1.003
Last edited march/15/2006
Post this report in the forums please

Reg Entries that were deleted
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ruins\xedocne
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ruins\repiwoh
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ruins\23plhps
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ruins\mgcppp
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ruins\tesvaf
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ruins\32refaselif
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ruins\ipumd
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Urls\xedocne
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Urls\gib_ogol
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Urls\repiwoh
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Urls\llun
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Urls\23plhps
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Urls\mgcppp
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Urls\tesvaf
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Urls\32refaselif
...

Random Runs removed from HKLM
"dmupi.exe"=-
...

PLEASE NOTE THAT ALL FILES FOUND BY THIS METHOD ARE NOT BAD FILES, There WILL be LEGIT FILES LISTED. IF YOU ARE UNSURE OF WHAT IT IS LEAVE THEM ALONE.

»»»»» Search by size and names...
* csr.exe  C:\WINDOWS\System32\CSJKG.EXE

»»»»» Misc files

»»»»» Checking for older varients covered by the Rem3 tool

----------------------------------------------------------------------------------

Er det et spyware program som kan forhindre det i at gentage sig?
Avatar billede ejvindh Ekspert
10. april 2006 - 00:40 #3
Det var rigtig set at køre fixwareout ;-)

Du skal også slette denne fil manuelt:
C:\WINDOWS\System32\CSJKG.EXE
(muligvis skal du slå udvidet filvisning til, for at kunne se den)

Hvis du vil være mere sikker på, at det hele er væk, kunne det være en god ide at lade os se en log fra Hijackthis også.

Angående beskyttelse imod infektionen, så er her 2 gode links at læse lidt på:
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414
Avatar billede spiffed Nybegynder
10. april 2006 - 01:26 #4
Du er der bare når jeg har brug for dig, det var dejligt ;)

C:\WINDOWS\System32\CSJKG.EXE ...var jo lige den der trickede min virus alarm som en trojaner!

Du kan da godt lige få en hijackthis log også... Mit søgefunktions problem er i hvert fald løst nu tak!

-------------------------------------------------------------------------

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Eset\nod32kui.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Electronic Arts\EA Downloader\Core.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
C:\Programmer\Eset\nod32krn.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Agnitum\Outpost Firewall\outpost.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Raxco\PerfectDisk\PDSched.exe
C:\Documents and Settings\Stefan\Dokumenter\Downloads\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [nod32kui] "C:\Programmer\Eset\nod32kui.exe" /WAITSERVICE
O4 - HKLM\..\Run: [Outpost Firewall] C:\Programmer\Agnitum\Outpost Firewall\outpost.exe /waitservice
O4 - HKLM\..\Run: [OutpostFeedBack] C:\Programmer\Agnitum\Outpost Firewall\feedback.exe /dump:os_startup
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1143136092328
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {FD0B6769-6490-4A91-AA0A-B5AE0DC75AC9} (Performance Viewer Activex Control) - https://secure.logmein.com/activex/ractrl.cab?lmi=100
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{86527AB5-E3C7-4B46-966D-C46F376B6473}: NameServer = 85.255.116.146,85.255.112.225
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{CD84D755-6B10-4A50-9654-1699305C1D79}: NameServer = 85.255.116.146,85.255.112.225
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Agnitum\OUTPOS~1\wl_hook.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - WgaLogon.dll (file missing)
O23 - Service: ATK Keyboard Service (ATKKeyboardService) - ASUSTeK COMPUTER INC. - C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset  - C:\Programmer\Eset\nod32krn.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Outpost Firewall Service (OutpostFirewall) - Agnitum Ltd. - C:\Programmer\Agnitum\Outpost Firewall\outpost.exe
O23 - Service: PDEngine - Raxco Software, Inc. - C:\Programmer\Raxco\PerfectDisk\PDEngine.exe
O23 - Service: PDScheduler (PDSched) - Raxco Software, Inc. - C:\Programmer\Raxco\PerfectDisk\PDSched.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
10. april 2006 - 01:29 #5
Jeps, sådan er jeg -- altid klar, når der er brug for mig ;-D

Jeg når lige denneher, inden jeg smutter til køjs. Du skal fixe disse linier med HJT:

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{86527AB5-E3C7-4B46-966D-C46F376B6473}: NameServer = 85.255.116.146,85.255.112.225
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{CD84D755-6B10-4A50-9654-1699305C1D79}: NameServer = 85.255.116.146,85.255.112.225

Genstart herefter computeren, og check at de er væk i HJT-loggen. Hvis de er det, er loggen ren :-)

Jeg takker for point :-)
Avatar billede spiffed Nybegynder
10. april 2006 - 10:55 #6
Det er mig der takker for hjælpen :)

Prøver om jeg kan holde pc'en nogenlunde ren med en firewall også, selvom den til tider kan være lidt "langhåret" at arbejde med
Avatar billede ejvindh Ekspert
10. april 2006 - 12:28 #7
Kerio-firewallen kunne måske være noget for dig så. Den er rimeligt selvkørende, og kræver ikke at man tager stilling til så mange ting undervejs:
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm