Avatar billede surly-dude Nybegynder
09. april 2006 - 22:08 Der er 5 kommentarer

Warcraft 3 og Cisco 678, går ikke

Ohøj der.

Nu har jeg jo nydt meget af Warcraft 3 for tiden og fået sig en del venner derinde, men at komme ind på samme bane allesammen når ingen kan hoste er...problematisk for at sige det midste, så jeg satte mig for at åbne portene og hoste spil, men ak nej, det går ikke.

Router: Cisco 678
Udbyder: Cybercity

Her er hvad jeg gør trin for trin(Dette er når routeren er sat til en switch og så til 2 computere):
åbner kommandopromt
telnet 10.0.0.1 (Skriver kodeord)
en (Skriver kodeord igen)
set nat entry add 10.0.0.2 6112 xxx.xxx.xxx.xxx 6112 tcp
set nat entry add 10.0.0.2 6112 xxx.xxx.xxx.xxx 6112 udp
set nat entry add 10.0.0.3 6111 xxx.xxx.xxx.xxx 6111 tcp
set nat entry add 10.0.0.3 6111 xxx.xxx.xxx.xxx 6111 udp
write
reboot (Den aflsutter faktisk ikke reboot, kommandoprompten dør bare men internettet logger af og så senere på som om den faktisk rebootede, så det formoder jeg den gør)

Vi har begge statiske IP'er (Altså sat vores lokal IP ind i vores TCP/IP protokol med alt dertil hørende information som DNS, gate blah blah)

Men virke vil det ikke, jeg kan ikke selv se hvad jeg gør galt men nu har jeg også kun sat mig ind i det i 2 dage så pro er jeg nok ikke.

Jeg håber jeg kan få en eller anden form for hjælp for jeg er ved at give fortabt.

- SD
Avatar billede boxer Nybegynder
09. april 2006 - 23:51 #1
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Cisco/Cisco678/default.htm

Er du sikker på at du skal bruge 10.0.0.3 og ikke 10.0.0.2?

Har du en softwarefirewall der blokerer?
Avatar billede surly-dude Nybegynder
10. april 2006 - 05:09 #2
IP 10.0.0.2 er så min comp og 10.0.0.3 er den anden comp på netværket.

her er hvad der står af porte på blizzard.com:
Warcraft III:

Allow port 6112 TCP out and allow established sessions in

Allow port 6112 TCP in (hosting custom games)

Allow port 6113-6119 TCP out and in (hosting custom games if you have changed the default port in the Options/Gameplay screen)

Jeg har Norton Systemworks 2004 men har slået alt internet-relateret fra.

- SB
Avatar billede keysersoze Guru
10. april 2006 - 09:25 #3
hvis du kører XP skal dens firewall slåes fra.
Avatar billede surly-dude Nybegynder
10. april 2006 - 14:18 #4
Den er også slået fra for lang tid siden (Den stoppede flere LAN spil)

Må hellere lige sige at de xxx.xxx.xxx.xxx som jeg har skrevet ovenfor er min WAN taget fra http://www.myip.dk

- SD
Avatar billede keysersoze Guru
25. maj 2006 - 12:59 #5
lukketid?