Avatar billede simalabim Nybegynder
09. april 2006 - 13:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hijack af min browser - links bliver redirected

Kære eksperter

Når jeg søger i Google, finder jeg de sædvanlige 112.543 links og alt er godt. Men når jeg så klikker på et link, så åbner der en ny søgemaskine som ikke kan bruges til noget. http://encyclopedia.thefreedictionary.com/xxxxxx  - hvor xxxxxx er mit søgeord fra Google.
Jeg har selv forsøgt en masse også slettet ting via HijackThis, men uden den store succes.

Jeg bruger Windows XP Pro, SP2, med 4 brugerkonti, 2 af dem er med adgangskode. På min egen har jeg en VPN forbindelse til mit arbejde, som skal være der.
Jeg bruger Adaware og AVG antivirus.

Hvad gør man??
Avatar billede simalabim Nybegynder
09. april 2006 - 13:04 #1
Medsender selvfølgelig ens HiJack Log, jeg fjols!!!!
Sorry.

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\nhksrv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Browser MOUSE\mouse32a.exe
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\TrayMon.exe
C:\Programmer\Netropa\Onscreen Display\OSD.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe
C:\Documents and Settings\Far\Skrivebord\Hijack\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/webhp?tab=iw&q=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [FLMOFFICE4DMOUSE] C:\Programmer\Browser MOUSE\mouse32a.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MULTIMEDIA KEYBOARD] C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [dmzfb.exe] C:\WINDOWS\system32\dmzfb.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [NBJ] "C:\Programmer\Ahead\Nero BackItUp\NBJ.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O15 - Trusted Zone: *.bgbank.dk
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - http://netbank.bgbank.dk/html/activex/BG/Menu.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://spaces.msn.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1121596132571
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: Netropa NHK Server (nhksrv) - Unknown owner - C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\nhksrv.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

Håber det kan lade sig gøre.
Avatar billede nameless Nybegynder
09. april 2006 - 13:43 #2
give mig 2 sec.
Avatar billede simalabim Nybegynder
09. april 2006 - 14:00 #3
tak
Avatar billede ejvindh Ekspert
09. april 2006 - 14:36 #4
De 2 sekunder er vist ved at være gået, så jeg har tilladt mig at lægge en procedure. Nameless siger bare til, hvis han/hun gerne vil overtage bagefter igen :-)

Under dette fix vil computeren blive genstartet, og du bør derfor printe vejledningen ud, for at have den ved din side under hele fixet. Fixet skal bruge adgang til internettet, så det skal du sikre dig, at der er.

-- Hent FixWareout fra et af disse links:
http://downloads.subratam.org/Fixwareout.exe
http://www.bleepingcomputer.com/files/lonny/Fixwareout.exe

-- Gem filen på dit Skrivebord og dobbeltklik på den. Klik Next -> Install og check, at der er et flueben i "Run fixit" - klik herefter på Finish. Fixet vil nu starte, og du skal blot følge instruktionerne. Du vil blive bedt om at genstarte din computer - gør venligst det. Genstarten vil tage lidt længere tid end normalt...

-- Når dit system genstarter skal du fortsat følge den vejledning, der gives på skærmen. Når fixet er færdigt vil der åbnes en log (report.txt), som du skal gemme og lægge herind i næste post.

-- Kør herefter HijackThis - klik på "Do a systemscan only", og sæt et flueben ud for følgende linier - luk øvrige programvinduer - klik "Fix checked":

O4 - HKLM\..\Run: [dmzfb.exe] C:\WINDOWS\system32\dmzfb.exe

-- Luk HJT. Genstart din computer, og kopier indholdet af C:\fixwareout\report.txt herind sammen med en frisk HijackThis log.
Avatar billede simalabim Nybegynder
09. april 2006 - 16:09 #5
jeg prøver
Avatar billede simalabim Nybegynder
09. april 2006 - 16:27 #6
Efter at have kørt programmet, som du sagde var :
O4 - HKLM\..\Run: [dmzfb.exe] C:\WINDOWS\system32\dmzfb.exe -- forsvundet

Her er mine logs

Fixwareout ver 1.003
Last edited march/15/2006
Post this report in the forums please

Reg Entries that were deleted
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ruins\xedocne
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ruins\repiwoh
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ruins\23plhps
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ruins\mgcppp
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ruins\tesvaf
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ruins\32refaselif
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ruins\}3ABCD10DA82C-1D9A-8C94-2411-87C844B0{
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ruins\umwbj
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ruins\nkomd
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Urls\xedocne
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Urls\gib_ogol
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Urls\repiwoh
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Urls\nbilbaj
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Urls\llun
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Urls\23plhps
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Urls\mgcppp
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Urls\tesvaf
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Urls\32refaselif
...

Random Runs removed from HKLM
"dmokn.exe"=-
...

PLEASE NOTE THAT ALL FILES FOUND BY THIS METHOD ARE NOT BAD FILES, There WILL be LEGIT FILES LISTED. IF YOU ARE UNSURE OF WHAT IT IS LEAVE THEM ALONE.

»»»»» Search by size and names...
C:\WINDOWS\SYSTEM32\DMOKN.EXE

»»»»» Misc files

»»»»» Checking for older varients covered by the Rem3 tool

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\nhksrv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Browser MOUSE\mouse32a.exe
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\TrayMon.exe
C:\Programmer\Netropa\Onscreen Display\OSD.exe
C:\Documents and Settings\Far\Skrivebord\Hijack\HijackThis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [FLMOFFICE4DMOUSE] C:\Programmer\Browser MOUSE\mouse32a.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MULTIMEDIA KEYBOARD] C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [NBJ] "C:\Programmer\Ahead\Nero BackItUp\NBJ.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O15 - Trusted Zone: *.bgbank.dk
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - http://netbank.bgbank.dk/html/activex/BG/Menu.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://spaces.msn.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1121596132571
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: Netropa NHK Server (nhksrv) - Unknown owner - C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\nhksrv.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
Avatar billede simalabim Nybegynder
09. april 2006 - 17:03 #7
Det ser ud til, at problemet er forsvundet har nu surfet rundt. Genstartet og surfet rundt igen.
Hvis du ikke har yderligere kommentarer, så kast dit svar.
Avatar billede ejvindh Ekspert
09. april 2006 - 23:00 #8
Det var helt som jeg havde håbet. Fixet med HJT var kun lagt som en sikkerhedsforanstaltning. Loggene er rene :-)

For at gøre arbejdet helt færdig:
Det kan være en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
Og så kan det også være en god ide at skjule dine systemfiler og -mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil. Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

Det kan også være en god ide at få renset ud i dine midlertidige filer. Det kan gøres på en hurtig og nem måde med denne fil
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
---------------------------

For at forhindre gentagelser, vil jeg anbefale dig at lægge nogle små programmer ind, som forhindrer spyware i at komme ind i første omgang. Du finder links og gode råd her:
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Jeg vil også foreslå, at du læser denne artikel om hvordan du kan undgå at blive inficeret i fremtiden:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414
Avatar billede simalabim Nybegynder
10. april 2006 - 17:21 #9
tak for hjælpen, super
Avatar billede ejvindh Ekspert
10. april 2006 - 20:11 #10
Det var så lidt. Husk at lukke tråden ved at markere mit navn, og klikke på Acceptér :-)