Avatar billede jacker2 Nybegynder
09. april 2006 - 08:31 Der er 9 kommentarer

Netgear sc101

Har købt Netgear sc101.

Jeg har læst mig til at den skal kunne transfer på 35-40MBit
men jeg kan kun få den op på 10-12Mbit

Kan det være kablerne.

Køre med
Belkin F5D5231-4
+Belkin F5D7130

Mit netkort er Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit

Nogle der kan hjælpe

Mvh. Jack
Avatar billede levithan Nybegynder
09. april 2006 - 08:40 #1
For at køre gigabit skal du bruge kat6 eller kat 5e. hvilke kabler har du
Avatar billede levithan Nybegynder
09. april 2006 - 08:45 #2
men det kræver også at det udstyr man har kan køre giga bit feks hvis man har et switch så skal den kunne køre gigabit. så hvis dit trådløse udstyr ikke kan giga bit eller hvad du connetcer igennem så kan du ikke gigabit
Avatar billede jacker2 Nybegynder
09. april 2006 - 09:00 #3
Mit udstyr kan køre up til 100Mbit og mine kabler er kat 5
så den skulle vel kunne køre 35-40MBit

Mvh. Jack
Avatar billede levithan Nybegynder
09. april 2006 - 09:13 #4
prøv at hente progammet total commander http://www.ghisler.com/

i det kopierings program kan du se hvor mange megabyte data du flytter fra din pcer til din netgear box. Det er det første jeg ville undersøge.

Skriv hvor mange bytes den flytter. det skulle gerne være et 5 cifret tal.

når du kopiere så skal det ikke være små filer men gerne en fil på 700 megabyte eller mere.
Avatar billede jacker2 Nybegynder
09. april 2006 - 09:32 #5
Jeg har kopiret en film på ca. 700 Mb total commander

Og det blev til ca. 1100.0 kbyte/s

Mvh. Jack
Avatar billede levithan Nybegynder
09. april 2006 - 10:11 #6
1100 er ikke ret meget det burte være meget højere. er det via trådløs du kopiere? hvordan er forbindelsen til trådløs router/access point hvis du har mulighed for det så prøv at sætte pceren med trådløs nbetkort helt hen til dit access point og se om farten bliver bedre.

ellers plejer de at foreslå herind at man skal prøve at skifte ID nummer fra eks 5-9-11 til et af de andre hvis der er et trådløs boks som har samme ID
Avatar billede jacker2 Nybegynder
09. april 2006 - 10:57 #7
Jeg køre ikke trådløs far denne pc som jeg tester fra.
jeg køre med kabel fra pc til router (Belkin F5D5231-4) og der fra til Netgear sc101

Mvh. Jack
Avatar billede levithan Nybegynder
09. april 2006 - 12:55 #8
Det var ikke lige til at vide.

det lyder mystisk at det går så langsomt. Er din pcer og netgear forbundet med routeren i et kabel. eller er der en anden opsætning. 1 mb i sekuntet er alt for lidt.
Avatar billede jacker2 Nybegynder
09. april 2006 - 16:01 #9
Det se sådan ud
        |Switch----Wireless
        |
Pc----router----pc
        | |
Netgear| |Modem

Mvh. Jack