Avatar billede dann-sommer Nybegynder
08. april 2006 - 12:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SEO & WebLogs - hvilken virker bedst ?

- er ved at kigge efter WebLog til egen hjemmeside, men synes det er lidt svært at få overblikket, mht. features og spec´s. vedr. SEO.

- derfor - help wanted ... :-)

- hvilken af de ´kendte´ weblogs fungerer bedst mht. SEO - er blevet anbefalet TypePad, men har også kigget på WordPress & Drupal.

- og - gør det nogen forskel i fht. SEO - om webloggen ligger på eget domæne, fex xxx.net, eller ligger i en subfolder, f.ex. under et xxx.dk-domæne ?

hilsner

Dann Sommer
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. april 2006 - 16:13 #1
Typepad, der laves af MovableType er forberedt til SEO og siges normalt at være det CMS der bedst læses af søgemaskinerne, så hvis SEO er vigtig for dig, så ville jeg kikke på enten TypePad eller hele MovableType systemet. Alternativt kunne du kikke på http://pages.google.com eller http://base.google.com der er to af googles nye initiativer. Jeg leget selv med google pages i øjeblikket og du kan se mine udgivelser her http://kim.guldberg.googlepages.com der bestemt ikke skal tages alvorligt det er bare leg
Avatar billede moskjaer Nybegynder
08. april 2006 - 22:36 #2
Du bør også kigge på Wordpress, som kan tilpasses som du ønsker. Se eksempelvis også Mikkel deMib's weblog på www.demib.dk, hvor han fortæller om sine SEO-erfaringer med Wordpress.
Avatar billede madx Nybegynder
09. april 2006 - 09:05 #3
Det er lidt uklart om det skal være php eller asp/aspx-baseret?
Avatar billede dann-sommer Nybegynder
09. april 2006 - 11:02 #4
- valg af programmeringsprog : ikke afgørende.

- vigtigste andre parametre vedr. valg :

- at det virker og er stabilt, dvs. er nogle år gammelt OG for længst ér afluset for basale bugs
- at bruger-skaren er tilstrækkelig stor til at sikre produktets fremtid og vedligeholdelse
- at det er fleksibelt og enkelt i fht. selv at kunne ændre layout og opsætning, helst uden programmering
- er forberedt for integration af nye ´fancy features´, fex. backtrack
- virker på en server-platform der tilbydes af ´almindelige´ web-hoteller
- anvender mest udbredte programmeringssprog - for at undgå senere vanskeligheder med at finde nogen der kan lave de ´langhårede´ modifikationer
Avatar billede dann-sommer Nybegynder
09. april 2006 - 11:04 #5
- har også fået at vide at editoren i WordPress stadig rummer uhensigtsmæssigheder og fejl hist og pist ?