Avatar billede technux Nybegynder
08. april 2006 - 11:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Forkerte farver i Photoshop

Jeg har flere PSD billeder, der ser ud som de skal når jeg ser dem i en browser eller i f.eks. InfranView (og på andre computere). Når jeg åbner dem i Photoshop CS bliver de imidlertid en tand lysere... Bruger jeg "Save to web" bliver billederne igen mørke.

Faktisk er alle farver i mit Photoshop for lyse; Laver jeg en HTML farvekode som baggrund #CCCCCC, så er den meget lysere end hvis jeg lavere en tilsvarende baggrund i en HTML fil og ser det i browseren.

Jeg vil tro det er mine color settings den er gal med, men jeg har uden held forsøgt at rette op på det.

Håber nogen kan hjælpe mig.
Avatar billede hcma Novice
08. april 2006 - 12:21 #1
Prøv at resette preferencefilen enten ved at holde ctrl.+shift+alt nede mens Photoshop starter op (du skal være hurtig), eller ved at smide filen ud.
Den ligger i
C:\documents and Settings\dit brugernavn\Application Data\Adobe\Photoshop\ 7.0\Adobe Photoshop 7.0 Settings\
Application Data er en skjult fil så når du søger skal du slå View Hidden Files and Folders til.

( 7.0 står for versions-nr.)
Avatar billede technux Nybegynder
08. april 2006 - 14:31 #2
Jeg har slettet filen vha. genvejen, men der er ingen forskel i billedets farve, desværre :-(
Avatar billede hcma Novice
08. april 2006 - 15:26 #3
så er jeg lost - desværre
Avatar billede doggy82 Praktikant
08. april 2006 - 15:34 #4
I color settings sætter du den til Europe prepress defaults.
Og så ændrer du rgb-profilen til sRGB.

Du skal så konvertere dine fotos til "working profile" når du åbner dem -- altså til sRGB.

Skal noget til tryk så slut af med at konvertere til cmyk når billedet er redigeret færdigt.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
10. april 2006 - 10:22 #5
En lille ting til:

Åbn photoshop, men uden at have noget billede åbnet. Gå i View > Proof Setup og vælg Windows RGB.

Idet du gør det uden åbne billeder vil PS nu vælge det til alle nye billeder.
Avatar billede technux Nybegynder
10. april 2006 - 10:29 #6
Tak for jeres hjælp, mit problem er dog ikke løst endnu. Jeg har forsøgt med mig alle jeres løsninger, men farver forbliver de samme...
Avatar billede hcma Novice
10. april 2006 - 12:11 #7
så er jeg lost  (da jeg går ud går ud fra at du benytter samme farveprofil til alle)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
11. april 2006 - 10:13 #8
Åbn billedet
Gå i View > Proof Setup og vælg Windows RGB

Er det så i orden?
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. april 2006 - 10:55 #9
Altså, han skal jo slet ikke have Proof colors slået til. Så de indstillinger er vel ikke særligt relevante.

Problem er måske de er slået til?! Så slå dem fra.
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. april 2006 - 10:57 #10
..men de burde jo også være slået fra når han har reset'et... med mindre han har rodet lidt for meget ;D
Avatar billede technux Nybegynder
11. april 2006 - 11:26 #11
Der er ingen forskel med/uden proof settings :(
Avatar billede technux Nybegynder
29. oktober 2006 - 20:05 #12
Lukker lige dette gamle spørgsmål. Problemet forsvandt efter en formattering.