Avatar billede fralle Nybegynder
06. april 2006 - 10:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nægte adgang til at afslutte en service

Hej eksperter!

Jeg har en service på nogle PC-er som jeg ikke ønsker at brugerene skal kunne lukke manuelt fra processlisten. Der er snak om en ældre firewall løsning som vi er godt tilfreds med, bortset fra at nogle kyndige brugere at fundet ud af at de kan omgå den ved at lukke processen.

Findes der noget sted hvor man kan definere at en process ikke kan afsluttes, eller evt. beskytte den med password eller noget?

På forhånd tak!
Avatar billede torben_beo Nybegynder
06. april 2006 - 10:56 #1
Det kunne måske klares ved at de alm. brugere kun har læse rettighed til selve exe filen. Men så kræver det jo at brugeren ikke er administrator på sin egen computer..
Avatar billede fralle Nybegynder
06. april 2006 - 12:08 #2
Brugeren må dæsverre have administrator rights da der køres en del andre programmer som kræver det.
Avatar billede torben_beo Nybegynder
06. april 2006 - 12:10 #3
jamen så er det jo umuligt .. så vil brugeren jo kunne alt..
det kan jeg ikke lige se en løsning på ihvertfald
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
06. april 2006 - 15:07 #4
kn du ikke lave det sådan at brugerne er medlem af superbrugere? eller lave en ny brugergruppe som de så er medlem af i stedet for admin... altså at de får nogle af admin rettighederne de har behov for og alligevel ikke er admins...? :-)

/FunteX! :-)
Avatar billede gratis Nybegynder
06. april 2006 - 20:13 #5
måske et program alá det her, http://www.softheap.com/newadmin.html
Avatar billede fralle Nybegynder
04. juni 2007 - 13:25 #6
Deaktivere mulighed for at kunne gøre dette vha GPA