Avatar billede domindo Nybegynder
05. april 2006 - 16:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Åbn en quicktime.mov fra flash?

Hej!
Er der nogle der ved hvordan jeg åbner en quicktime film, fra et flashsite? Meningen var at når man trykkede på en knap inde fra min swf.fil skulle den åbne en quicktime player og spille en 2:32min lang quicktime fil.Og ikke som man ser på mange sider, at den åbner en ny blank side med en quicktime fil i?

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede _k Nybegynder
06. april 2006 - 10:28 #1
Det forudsætter at brugeren acceptere at downloade filen først, og så ved du reelt ikke om de vælger at afspille den med det samme eller ej. Under alle omstændigheder ender filen på brugerens computer medmindre du farer ud og investerer i en Streaming Server - men den risiko løber du under alle omstændigheder.
Du kan også risikere at dine brugere slet ikke får lov at downloade mov-filer hvis de sidder på et netværk administreret af en administrator-diktator. Med andre ord er den fede løsning at lave din mov om til en flv og afvikle den igennem Flash ;)

Du kan linke direkte til din mov med: getURL("http://www.minside.dk/minMovFilm.mov");
Avatar billede domindo Nybegynder
17. april 2006 - 17:11 #2
+