Avatar billede dj_akusy Nybegynder
04. maj 2001 - 13:11 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Mit Geforce 2 skoder!!

Jeg har det problem, at mit Geforce 2 begynder at hakke når der bliver kastet en Smoke Granade i CS, det kan jeg ikke helt forstå, jeg har nemlig snakket med nogen som har et geforce 2, godt nok uden TV-OUT, de har ingen problemer med denne detalje. Min maskine er en Athlon TB 1100 MHz 256 mb ram, så det burde ikke være der problemet ligger!! Kunne det være TV-OUT der er skyld i det??
Avatar billede dj_akusy Nybegynder
04. maj 2001 - 13:13 #1
Jeg køre med de oprindelige Asus driver der hørte med til da jeg købte mit kort, jeg har haft hentet de nyeste driver inde fra Asus\'es hjemmeside men uden held, det hjalp ikke en s... og så virkede min TV-OUT ikke!!
Avatar billede lassebm Nybegynder
04. maj 2001 - 13:16 #2
hmm.... prøv at installere dine via drivere..
Hvordan har du sat det op inde i CS, altså med grafikken....
Avatar billede stalin Nybegynder
04. maj 2001 - 13:17 #3
prøv at skifte til detonator-drivere, ( jeg har ikke selv et geforce, men jeg har hørt at disse drivere skulle køre rigtig godt med det kort)
link: http://www.nvidia.com/Products.nsf/htmlmedia/detonator3.html

-stalin
Avatar billede lassebm Nybegynder
04. maj 2001 - 13:20 #4
og ja nvidias drivere er en god ting! =)
Avatar billede t_bjor Nybegynder
04. maj 2001 - 13:24 #5
Prøv at gå ind i enhedshåntering, og se om din computer VED at GeForcet er der! Jeg havde et VooDoo 2, og min computer viste ikke at det var der, selvom d stod nogen steder på computeren, pga. at driverne var installeret!

Bare se under skærmkort, om der står noget med GeForce, eller andet der kunne passe til!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. maj 2001 - 13:28 #6
Du kan prøve at hente den nyeste detonator 3 driver:

Detonator 3 drivere:

Windows 9X: http://www.tweakup.dk/files/video/Detonate/W9x-688_CAD.zip
Windows 2000: http://www.tweakup.dk/files/video/Detonate/W2k-1080.zip

/per
Avatar billede lightyear Nybegynder
04. maj 2001 - 13:29 #7
Jeg har også engang kørt med Detonator drivere fra nvidia, men de gjorde at mit TV-out ikke virkede på mit V7700 Deluxe. Men ellers har ejg ikke noget negativt at sige om dem  :o)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. maj 2001 - 13:37 #8
lightyear> Detonator drivere fra nVidia egen hjemmeside er forældede, derfor bør du hente dem her:

http://www.tweakup.dk/raid/drivere_detonate.htm

/per
Avatar billede cape Nybegynder
04. maj 2001 - 13:55 #9
Eller kan det være din forbindelse til nettet....

Hvilken forbindelse har du ???
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
04. maj 2001 - 14:12 #10
dj_akusy:> Jeg havde nøjagtigt samme problem, men løst det ved at skifte til en ny driver!
Avatar billede morten_b Nybegynder
04. maj 2001 - 17:11 #11
Kig på nogen af alle de mange CS-FAQ\'s der findes rundt omkring. Der var lignende problemer lige da røggranaten blev indført, og det kunne løses ved at sætte CS op på en speciel måde.

Prøv at chekke
www.counter-strike.net
www.counter-strike.dk
ud eller søg efter det, jeg har desværre ikke tid lige nu!
Avatar billede lassebm Nybegynder
04. maj 2001 - 17:28 #12
hmm..???
http://www.eksperten.dk/spm/69969

Jdaugarrd. er det det spørgsmål eller er det oprettet 2 gange? for der er da ikke lige svaret derinde..
Avatar billede vuffe Nybegynder
05. maj 2001 - 15:33 #13
Har du sat antialiasering på? For det hiver altså bare kræfter ud af kortet.
Avatar billede dj_akusy Nybegynder
05. maj 2001 - 17:55 #14
jeg har nu prøvet at installere detonate driver, men uden held det gør stadig nøjagtig det samme.
vuffe:> Jeg ved ikke lige hvad du mener med antialiasering!
Avatar billede makse Nybegynder
05. maj 2001 - 18:06 #15
Hvad hedder dit bundkort, og hvilket operativsystem kører du med?
Avatar billede dj_akusy Nybegynder
05. maj 2001 - 22:12 #16
Jeg kører med Asus\'es A7pro bundkort og har installeret Win2k
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. maj 2001 - 22:31 #17
Har du prøvet følgende i CS:

configure-> Video modes:
skift til open GL

/per
Avatar billede makse Nybegynder
05. maj 2001 - 22:41 #18
Læs http://www.geforcefaq.com/#hw:gef:troub:w2koglslow (Hele linket skal med)
Tag også en kig på de andre tip på www.geforcefaq.com
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. maj 2001 - 22:57 #19
Anbefalet BIOS settings for Geforce:

UC or USWC - USWC. See \'I have a Video Memory option in my BIOS that I can set to UC or USWC. What should it be set to?\' question.
Fast Writes - Enabled.
AGP Mode - 2x or 4x, depending on whether your motherboard supports AGP4X or not.
AGP Driving Control - Auto.
AGP Aperture - see \'What should my AGP Aperture size be set to?\' question.
Assign IRQ to VGA - Enabled.
Video BIOS Shadow - Disabled.
Video BIOS Cacheable - Disabled.
C8000 - xxxxx Shadow - Disabled.
Peer Concurrency - Enabled.
Concurrent PCI Host - Enabled.
PCI Streaming - Enabled.
VGA Palette Snoop - Disabled.

You can also try these settings if you are having problems:

Memory hole between 15-16MB - Enabled.

/per
Avatar billede dj_akusy Nybegynder
06. maj 2001 - 09:02 #20
Jeg kører med Open GL, men jeg er ikke helt klar over hvordan man kommer ind og konfigurer kortets BIOS??
Avatar billede makse Nybegynder
06. maj 2001 - 11:17 #21
Du skal ikke ændre noget i grafikkortets bios.
Ovenstående er i computerens bios. Du kan komme ind i bios, ved at trykke på \'DELETE\' når du tænder computeren.

Prøv også at hente http://www.geforcefaq.com/files/iopagelock.reg som beskrevet på GeforceFAQ.
Avatar billede dj_akusy Nybegynder
07. maj 2001 - 08:34 #22
Jeg har fundet en løsning, det er den at jeg bare har sendt det ind igen!! Så ville jeg lige høre om der var nogen der havde nogle gode forslag til hvilket kort jeg så skulle gå ud at invistere i??
Det skal helst være et kort som er godt til spil!
Avatar billede milo Nybegynder
07. maj 2001 - 08:45 #23
Jeg tror det vil løse sig, hvis du kigger forbi her og installerer den nyeste software til dit  bundkort. + Opdaterer din bios

bios: http://www.asus.com/products/motherboard/bios.html

software til bundkort:
http://www.asus.com/products/motherboard/driver.html

Fx den der 4in1 utility gjorde meget godt for min computer... :)
http://www.asus.com/products/motherboard/driver_utility.html
Avatar billede milo Nybegynder
07. maj 2001 - 08:46 #24
Mht. til driverne til dit geforce 2, har jeg ikke selv haft noget godt ud af detonator driverne, jeg faldt med ca. 1000 points i 3d mark 2000 med detonator driverne, frem for de nyeste fra asus:

http://www.asus.com/Products/Addon/Vga/asuse/enthusiast_drv.htm

Så prøv dem :)
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
07. maj 2001 - 08:50 #25
Synd for dig ved det ikke
Avatar billede milo Nybegynder
07. maj 2001 - 09:03 #26
? kommentar til mig?
Avatar billede wraithbone Nybegynder
12. maj 2001 - 01:04 #27
Problemet består i at du kører Direct 3d i CS... har selv haft problemet...... oxo med et geforce 2 kort.... skrft til OpenGL....

MEN HVIS dette ikke er tilfældet er de nyeste detonator drivere som er oppe i 1200 og ikke 650 som på nvidias hjemmeside, på www.geforce.dk

hvis dette ikke virker opdater dine agp/chipset drivere...

Held og lykke med det... :o)

/jakob (jakob@hviid.net)

Avatar billede dj_akusy Nybegynder
10. august 2001 - 07:41 #28
.