Avatar billede agercon Nybegynder
03. april 2006 - 15:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Script til konvertering fra PHP4 til PHP5

På Saldi-projektet (http://www.saldi.dk) har vi udviklet til PHP4, hvilket har vist sig at give problemer med systemer med PHP5. Især hvad angår parametrevariabler fra formularer.

Er der nogen som har kendskab til et script, der kan konvertere disse variabler. Altså indsætter $var=$_POST["var"]; for de benyttede parametre på resultatphp-filer?
Avatar billede agercon Nybegynder
03. april 2006 - 15:46 #1
formular-php indeholder:

...
<form method="post" action="resultat.php">
<input type="text" name="variabel" />
<input type="submit" />
</form>
...

resultat.php indeholder:

...
<?php
echo "<p>Du har indtastet ".$variabel1." og ".$variabel2.".</p>"
?>
...

Og skulle gerne komme til at indeholde:

...
<?php
$variabel1=$_POST["variabel1"];
$variabel2=$_POST["variabel2"];
echo "<p>Du har indtastet ".$variabel1." og ".$variabel2.".</p>"
?>
...
Avatar billede fixxxer Nybegynder
03. april 2006 - 16:32 #2
Hvad jeg kan se handler det om at jeres PHP4 installation kørte register_globals = on, hvor PHP5 kører med register_globals = off, hvilket også er det mest hensigtsmæssige..

Jeg har svært ved at forestille mig at der er et program der kan rette op på det.
Avatar billede leif Seniormester
03. april 2006 - 20:04 #3
Der er nok kun den hårde måde, at gå igang med at kode det til Register_Globals = off, det burde ikke tage lang tid hvis der er styr på hvilke variabler i bruger.
Avatar billede coderdk Praktikant
04. april 2006 - 10:58 #4
En anden grim en, er:

extract( $_REQUEST );
Avatar billede coderdk Praktikant
04. april 2006 - 10:59 #5
Evt.:

extract( $_REQUEST, EXTR_SKIP );

Den overskriver ikke eksiterende variable ;P
Avatar billede agercon Nybegynder
10. marts 2009 - 08:38 #6
Blot et svar, så jeg ikke har point udestående.