Avatar billede birkebjerg Nybegynder
03. april 2006 - 09:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

3d sketch program

Hejsa

Jeg søger et program hvor det er muligt at skitsere nogle robotanlæg i. Det skal bruges til at kunne hurtigt lave en præsentation, og skal derfor ikke være særlig nøjagtigt. Bare det er nemt at bruge, og relativt nemt at gå til.

Jeg har fundet sketchup http://www.sketchup.com/ , som virker som et program der godt kunne bruges. Problemet er hvordan jeg importere en robot ind i programmet.

SketchUp supports import of vector files such as AutoCAD™ 2006, 2005, 2004, 2002, and earlier DWG and DXF files as well as 3DS and DEM files. SketchUp also imports image files such as BMP, JPEG, PNG, TIFF, and TGA. Finally, SketchUp imports other SketchUp files.

Jeg har robotter i følgende formater, hvor de ikke alle er 3D.

http://www.abb.dk/global/abbzh/abbzh251.nsf!OpenDatabase&db=/global/seitp/seitp327.nsf&v=9AAC910011&e=us&m=9F2&c=2AB9C85041131F1EC1256F07003FF10B

Nogen der har forslag til hvordan jeg kan måske kan konvertere mellem mellem formaterne, så jeg kan bruge Sketchup, eller forslag til et andet program, som nemt og hurtigt at bruge til en hurtig præsentation.
Avatar billede osborne Nybegynder
03. april 2006 - 12:56 #1
Hvis du f.eks. har 3ds max til din rådighed kan du importere f.eks. stl og så eksportere ud i en af de formater sketchup kan klare f.eks. dxf.

Jeg prøvede lige med en af dine robotter og det klarede den fint (se billedet):
http://dl26.rapidshare.de/files/17093148/815998549/robot_test.jpg
Avatar billede osborne Nybegynder
03. april 2006 - 12:58 #2
Sorry forkert link .. prøver lige igen
http://rapidshare.de/files/17093148/robot_test.jpg.html
Avatar billede osborne Nybegynder
03. april 2006 - 12:58 #3
.. try på linket og så på free
Avatar billede birkebjerg Nybegynder
05. april 2006 - 14:41 #4
Jeg har ikke 3D max- Men jeg fandt Blender. Det er gratis, og kan klare det. Men som tak for hjælpen, så lig et svar ;-)
Avatar billede osborne Nybegynder
09. april 2006 - 01:17 #5
Jeg synes blot du skal beholde dine point da du fandt en bedre løsning (Læg et "Lukker" svar og giv dig selv point)
Avatar billede birkebjerg Nybegynder
10. juli 2007 - 21:00 #6
Afslutter