Avatar billede tjekket Nybegynder
04. maj 2001 - 11:00 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

GIF indsat i CorelDraw

Jeg ønsker at indsætte min GIF, hvilken jeg har udarbejdet i Photoshop 5.5, ind i CorelDraw Version 7. Mit problem er at baggrunden stadig er grå, hvor den skulle være gennemsigtig.

Hvordan løser jeg dette problem? D
Avatar billede sh-dk Nybegynder
04. maj 2001 - 11:03 #1
I fotoshop laver du billedet med transparent baggrund, og gemmer det som psd.

Så kommer det ind i Corel helt uden problemer
Avatar billede tera Nybegynder
04. maj 2001 - 11:04 #2
Har du importeret eller eksporteret billedet??
Avatar billede sh-dk Nybegynder
04. maj 2001 - 11:05 #3
Uddybende:

Tag baggrundsfarven og vælg den med magicwand.
Invers selectionen

Tag en copy

Lav en ny fil (husk at vælge transparent baggrund)

Lav en paste

Gem som psd

Importer til Coreldraw

Avatar billede tjekket Nybegynder
04. maj 2001 - 11:06 #4
Skal jeg ikke lave en gif først?
Avatar billede photoshoper Nybegynder
04. maj 2001 - 11:08 #5
Er du sikker på at din gif var gennemsigtig da du eksporterede den? Åbn evt. gif\'en i Photoshop, hvis den er gennemsigtig kan du se det de grå tern som baggrund.

/Photoshoper
Avatar billede tjekket Nybegynder
04. maj 2001 - 11:09 #6
Jeg har tjekket gif\'en da jeg eksporterede den, de grå tern var tilstede
Avatar billede sh-dk Nybegynder
04. maj 2001 - 11:10 #7
Der er ingen grund til at lave gif først.

Bare lav en normal psd fil og sørg for at baggrunden er transparent.
Som photoshopper siger: du skal kunne se de grå tern
Avatar billede tjekket Nybegynder
04. maj 2001 - 11:11 #8
Tera - mener du i Correl?
Alle: jeg har et baggrundsbillede i Correl hvor gif\'en skal være oven på. Har det nogen betydning?
Avatar billede photoshoper Nybegynder
04. maj 2001 - 11:11 #9
Ok, så kan jeg ikke hjælpe da jeg ikke kender en fløjtende prut til CorelDraw...:-)

/Photoshoper
Avatar billede tera Nybegynder
04. maj 2001 - 11:12 #10
Har du mulighed for at ligge gif-filen ud på en site?
Avatar billede tjekket Nybegynder
04. maj 2001 - 11:14 #11
Tera - hvorfor?
Avatar billede sh-dk Nybegynder
04. maj 2001 - 11:14 #12
Det har ingen indflydelse i Corel Draw om du sætter et billede ovenpå et andet hvid det billede du har lavet bare har transparent baggrund.

Send dit gif til mig på sh@steka.dk
så skal jeg lige lave det om for dig, hvis det ikke er for kompliceret
Avatar billede tjekket Nybegynder
04. maj 2001 - 11:19 #13
sh - Jeg har lige afprøvet din uddybende liste som du skrev tidligere. Det transparante er blevet hvidt i Correl. Kan jeg gøre noget forkert i corel? Jeg har min fil åben, hvorefter jeg importerer billedet?
Avatar billede sh-dk Nybegynder
04. maj 2001 - 11:20 #14
Det er fordi du ikke har valgt transparent baggrund da du oprettede den nye fil.
Der har du valgt hvid baggrund
Avatar billede tjekket Nybegynder
04. maj 2001 - 11:23 #15
sh - det er nok rigrigt, jeg prøver lige igen!
Avatar billede tjekket Nybegynder
04. maj 2001 - 11:27 #16
sh - nu er det Corel der driller. Jeg kan godt se miniature billedet, men der sker intet når jeg importerer eller åbner normalt.
Avatar billede sh-dk Nybegynder
04. maj 2001 - 11:34 #17
Først åbner du corelbilledet

Dernæst importerer du psd filen
Avatar billede tjekket Nybegynder
04. maj 2001 - 11:37 #18
sh - det går ikke efter planen? når jeg importerer går det 1 sek. og der kommet et glimt. Mere sker der ikke, billedet kommet ikke frem.
Avatar billede sh-dk Nybegynder
04. maj 2001 - 11:39 #19
Prøv at sende begge filer til mig.

sh@steka.dk
Avatar billede tjekket Nybegynder
04. maj 2001 - 11:53 #20
sh - de fylder godt nok en del MB omkring 8-10MB. Hvis jeg gemmer filen som indeksed color vil den gerne importere, men da er den ikke transparant.
Avatar billede tjekket Nybegynder
04. maj 2001 - 11:54 #21
Jeg bliver nødt til at vende tilbage senere i dag. Tak for hjælpen indtil nu!
Avatar billede sh-dk Nybegynder
04. maj 2001 - 12:04 #22
Corel Draw 7 er ikke særlig god til at pakke filer, så der kan vindes rigitgt meget hvis du zipper den før overførsel.

I min ende betyder filstørrelsen dog ikke noget.

Du skal ikke gemme psd filen som indexcolor, men som RGB da det giver det største farverum.

Jeg er nok på arbejde til kl. 16 i dag, men ellers er jeg nok også der i løbet af weekenden
Avatar billede kdn Nybegynder
04. maj 2001 - 12:20 #23

Åbn din gif i Photoshop
Konverter den til RGB
Gem den som psd (du kan ikke andet...)
Importer den i Corel
VUPTI

//kdn
Avatar billede kdn Nybegynder
04. maj 2001 - 12:23 #24
Du skal selvfølgelig sørge for at der er grå/hvide tern der hvor det skal være tranperant, ligesom sh-dk siger.

>sh-dk
Kan det virkelig passe at det kun er dig og mig der kender til Corel Draw i dette forum ???

//kdn
Avatar billede kdn Nybegynder
04. maj 2001 - 12:30 #25

Den SKAL laves til RGB, ellers bliver baggrunden ikke gennemsigtig.
Hvis man gemmer gif\'en direkte som psd bliver baggrunden hvid...

//kdn
Avatar billede sh-dk Nybegynder
04. maj 2001 - 12:33 #26
Hej kdn.

Jeg er desværre bange for det.

Corel har det problem at det er for prisbilligt et produkt. Derfor er det aldrig blevet taget seriøst af de såkladte \"seriøse\".

Illustrator når f.eks ikke Corel til sokkeholderne efter min ærlige mening.

Hvis folk bare gav det en chance, ville de opdage at der nok ikke findes noget bedre vektortegneprogram overhovedet.

Men det er vel som katolikker og protestanter

Avatar billede tjekket Nybegynder
04. maj 2001 - 13:50 #27
Hej igen, nu har jeg snart prøvet alt.
- gemmer billedet i PS, RGB, grå tern, det hele er klar, bortset fra CorelDraw. Programmet vil ganske enkelt ikke importere eller åbne billedet, det selvom miniaturen kan ses.
Er det andre gode forslag som kan reme min dag?

p.s. jeg har forøget med 200 point
Avatar billede sh-dk Nybegynder
04. maj 2001 - 13:52 #28
Send den nu til mig....

Avatar billede tjekket Nybegynder
04. maj 2001 - 13:55 #29
sh - jeg vil gerne, men skal indsætte 8 billeder oven på min baggrund. Du kan få den første nu - sender om 1 min.
Avatar billede kdn Nybegynder
04. maj 2001 - 15:06 #30

Forstår det ikke...

Har lige gjort forsøget uden problemer med Photoshop 5.5 og Corel Draw 9.0, begge DK.

Kan der være fejl CD 7.0 hvad angår import af psd-filer ?
Lige netop denne version har jeg aldrig ejet, men jeg ved at 8\'eren havde lidt problemer med dem, ikke på skærmen, men når man udskrev eller hvis det kom fra et trykkeri. Det er så åbentbart blevet rettet i 9\'eren, da jeg aldrig har haft problemer med den.

>sh-dk
Nej, jeg kan kun give dig ret. Illustrator har nogle enkelte fine features som jeg godt kunne bruge i CD, men ellers kan AI ikke bringe mit p.. i kog. Jeg synes at CD er mere overskueligt og logisk opbygget.
Der var en der engang prøvede at bilde mig ind at farvestyringen i CD ikke var så god som i f.eks. AI, er der noget om det ?
Avatar billede sh-dk Nybegynder
04. maj 2001 - 15:18 #31
> kdn
farvestyringen i Corel var ikke særlig god op til ver 8.

Der blev det OK, men med den nye 10\'er er den helt i top.

> Det kan udemærket være et corel 7.0 problem med indsættelse af psd filer, og det er også derfor at jeg har tilbudt at gøre det i ver 10, og så gemme i er 7
Avatar billede tjekket Nybegynder
04. maj 2001 - 16:31 #32
sh - Vores IT-mand er ude af huset i øjeblikket, vi har lavet det før - så han burde kende problemstillingen. Jeg ta\'r fat i ham når han kommer tilbage.

sh - du får hermed points for den fine hjælp!