Avatar billede ircnoob Nybegynder
01. april 2006 - 19:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Begynder spørgsmål

Har vedlagt et billede, er første gang jeg prøver at oprette en oracle database.. :)

http://img393.imageshack.us/my.php?image=slet2ar.png

Har 2 spørgsmål:

1: Nederste colum, medlemstype, hvordan får jeg lavet så man her kan vælge mellem 3 forskellige, fx 1, 2, 3 eller "ungdom", "senior", "pentionist" .. ?

2: Hvad er alle de tables der bliver oprettet af sig selv, skal de burges til noget ??

Tak :)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2006 - 20:06 #1
re 2)

ja (formentlig)

så godt som alle databaser opretter et antal tabeller til intern brug
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2006 - 20:08 #2
re 1)

en tal type og en constraint
Avatar billede ircnoob Nybegynder
01. april 2006 - 22:23 #3
Ja så vidt så godt.. Men når jeg vælger create contraint er jeg godt nok lidt ude på landet.. Synes jeg har prøvet alt muligt, men hvordan skal jeg lige gøre det siger du :) ?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2006 - 00:08 #4
ALTER TABLE dintabel ADD CONSTRAINT only123 CHECK (ditfelt BETWEEN 1 AND 3);
Avatar billede ircnoob Nybegynder
02. april 2006 - 08:54 #5
Troede det gav en dropdown-box med valg mellem 1-3, men det er måske ikke muligt :) ?

Men tak nu er det da brugbart
Avatar billede ircnoob Nybegynder
02. april 2006 - 12:55 #6
Det er så ikke muligt at lave en valg-mulighed mellem "ungdom", "senior", "pentionist" .. ?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2006 - 16:17 #7
dropdown boxen laver man vel i sin applikation (Java, C++, C#, PHP, JSP, ASP.NET, ASP, whatever)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2006 - 16:19 #8
jeg mener ikke at Oracle supporterer enum/set
Avatar billede arne_v Ekspert
05. april 2006 - 03:25 #9
OK ?
Avatar billede ircnoob Nybegynder
06. april 2006 - 13:52 #10
tak :)