Avatar billede jacker2 Nybegynder
31. marts 2006 - 22:25 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Netgear sc101

Jeg har lige købt en netgear sc101 og monteret en ny Maxtor HD.

Den kan fint finde og formater HD'en med den med følgen software
og jeg kan også se den i denne computer, men når jeg prøver at
åbne den siger Windows at den ikke er formateret, og om den skal
formateres nu hvis jeg siger ja til det siger den at den ikke
kan formater den.

Mvh. Jack
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 22:37 #1
System Requirements:
· Windows 2000(SP4), XP Home or Pro (SP1 or SP2), Windows 2003(SP4)
· DHCP server in the network
· Compatible with ATA6 or above IDE (Parallel ATA) hard disks
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 22:37 #2
tilføjelse.
er disse krav opfylt
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2006 - 22:38 #3
Du bruger antagelig WIN-XP

Højreklik på denne computer og vælg administrer
Vælg diskhåndtering

partionering og formatering

så kører det for dig
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 22:39 #4
An old disk drive won't work in the SC101

Only ATA6 drives, which are labeled Ultra-DMA/100, Ultra-DMA/133, Ultra ATA/100, or Ultra ATA/133 are supported. The newer 133 drives are recommended. (Older drives cause the green power LED to flash 4 times after power on.) The differences between types of ATA are explained on this page.
Avatar billede jacker2 Nybegynder
31. marts 2006 - 22:39 #5
. Jeg har XP pro SP2
. DHCP
. Parallel ATA hard disk

Mvh. Jack
Avatar billede jacker2 Nybegynder
31. marts 2006 - 22:50 #6
Jeg kan ikke formater ved at - (Højreklik på denne computer og vælg administrer
Vælg diskhåndtering partionering og formatering)
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2006 - 22:55 #7
Siger denne side dig noget du kan bruge ??

http://www.edbpriser.dk/Review.asp?ID=36633
Avatar billede jacker2 Nybegynder
31. marts 2006 - 23:00 #8
Den har jeg læst og det var ikke nogle hjælp til mit problem.

Kan ikke forstå at jeg kan se den og jeg ikke kan åben den.
Avatar billede jacker2 Nybegynder
31. marts 2006 - 23:12 #9
Jeg har fundet fejlen det var (Sygate Personal Firewall) der blokeret for formateringen.

Mvh. Jack
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 23:33 #10
det lyder meget sansynligt
Avatar billede jacker2 Nybegynder
01. april 2006 - 08:48 #11
Nå det køre fint når jeg har slået (Sygate Personal Firewall)fra.

Kan nogle hjælpe med at konfigurer (Sygate Personal Firewall)

Mvh. Jack
Avatar billede levithan Nybegynder
01. april 2006 - 09:25 #12
du skal oprette en  "advance rule" hvor du tillader den ipadresse som din nykøbte enhed har fået. så er der ingen problemer
Avatar billede jacker2 Nybegynder
01. april 2006 - 10:33 #13
Jeg har prøvet at sætte den til all addresses og i "advance rule" genstarte pc'er.

Men det hjælper ikke.

Mvh. Jack
Avatar billede jacker2 Nybegynder
14. april 2006 - 07:55 #14
Jeg har skiftet min (Sygate Personal Firewall) ud med ZoneAlarm og nu køre det bare,
men hvad kan jeg gøre for at se de filer jeg ligger ud på sc101, fra en anden pc.
jeg kan kun se nye filer når jeg har genstartet pc'en,
er der ikke en nemmer måde

Mvh. Jack
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2006 - 11:02 #15
Hvordan går det med problemet - er det løst  ????