Avatar billede kelly69 Nybegynder
31. marts 2006 - 14:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ahhh, nybegynder, en enkelt prik, ikke hele penslen.

Hej Eksperter.

Jeg er ved at blive bims over, at jeg ikke bare kan lave en enkelt prik med penslen, i lige præcis den farve jeg har valgt, for når jeg er igang med at lave noget, når jeg er zoomet helt ind, så er der en masse forskellige nuencer ude i kanter, og inde i midten er den farve jeg har valgt, bare lysere. Men det bliver den rigtige farve når man har kørt lidt rundt med penslen på det samme sted. Jeg har prøvet at kigge lidt rundt i penslens indstillinger, men jeg kan ikke finde det. Det skal bare være en enkelt prik i den rigtige farve, uden alt det andet fis uden om.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
31. marts 2006 - 14:29 #1
Du skal finde det værktøj der hedder blyant (Pencil)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
31. marts 2006 - 14:32 #2
Klik på knappen Brush, og hold museknap nede. Så dukker der en undermenu frem hvor blyanten findes.

De fleste af de andre knapper har tilsvarende skjulte undermenuer, du kan se det ved at der er en lille trekant nederst til højre på knappen.
Avatar billede kelly69 Nybegynder
31. marts 2006 - 14:33 #3
Fantastisk:) Smid et svar:)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
31. marts 2006 - 14:34 #4
Svar
Avatar billede hcma Novice
31. marts 2006 - 15:50 #5
som du nu har opdaget er der netop forskel på en pensel og en blyant.
en blyant (pencil) er præcis, hvorimod en (maler)pensel er blød  ;o)
Avatar billede kelly69 Nybegynder
31. marts 2006 - 18:38 #6
Endnu et skridt videre, mod min fantastiske photo shop karriere :) haha