Avatar billede kromonologi Nybegynder
30. marts 2006 - 08:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

De bedste ram til prisen?

Hej.

Jeg har besluttet mig for at opgradere min computer fra 512Mb pc-3200 til 2 x 1Gb ram.

Jeg har fundet frem til disse ram der i mine øjne lader til at være det bedste bud på billige gode ram.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=73241

hvis der er nogen der mener at have et bedre bud på nogle gode ram vil jeg meget gerne se linket.

Min computer's specs:
Intel p4 3.0GHz
Sapphire x800xt
Asus - P4P800 Intel i865PE

jeg er samtidig på udkig efter 2 x 1Gb ddr2 pc-5300 hvis nogen kender til nogle gode billige ram så lad endelig høre
Avatar billede drgonzo Praktikant
30. marts 2006 - 09:14 #1
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=143201 et par hundrede dyrere, men væsentligt bedre ram. Specielt gode hvis du vil OC på et tidspunkt.
Avatar billede drgonzo Praktikant
30. marts 2006 - 09:15 #2
lavere cas latency og køling på rammene
Avatar billede kromonologi Nybegynder
30. marts 2006 - 12:24 #3
de kører da også 400Mhz.

Hvad er det så der gør dem hurtigere?
Avatar billede drgonzo Praktikant
30. marts 2006 - 12:39 #4
den lavere cas latency. Hvilket har noget at gøre med den tid rammene er om at svare systemet. De kan køre ved højere spænding, hvilket kan bruges ved overclocking. Har selv et par magen til, og en p4 3ghz som dig. jeg kører 500mhz på rammene og 3.72ghz på cpu.
Avatar billede kromonologi Nybegynder
30. marts 2006 - 20:31 #5
Mange tak for dit gode råd, desværre er rammene lidt for dyre, jeg har allerede bestilt de andre.

Bare skriv et svar og så skal du nok få point.

Ps.

Hvordan har du fåetdin cpu op på 3.72Ghz? har du øget Vcore?
Avatar billede drgonzo Praktikant
30. marts 2006 - 22:45 #6
MIt bundkort MSI i875p - neo - fisr, har en overclocking funktion. Har bare justeret ram hastigheden op, så justeres resten tilsvarende. Styres af noget på bundkortet der hedder core cell chip, som nogen MSI kort har. Men kig i din bios om du kan ændre ram hastighed eller fsb´en på cpu, så prøv med 1 mhz af gangen på fsb. så se om det kører stabilt, hvis det gør prøv en megahertz mere. Bliver det for meget vil comp ikke starte, så skal du bruge din cmos jumper (bios reset jumper) så kører den igen. Med de ram du køber burde du kunne køre 433mhz på rammene og
210 - 216mhz på fsb, hvilket vil give ca 200mhz xtra på cpu