Avatar billede ljungberg Nybegynder
29. marts 2006 - 21:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oprette genvej via bat fil

Jeg har en lille aspx applikation liggende på en cd og ville gerne have en bat fil der flytter applikationen over i en mappe under wwwroot og dernæst opretter en genvej på skrivebordet til index filen. Jeg kan sagtens få flyttet mappen, men det kniber med at kunne oprette genvej!! Nogen der ved hvordan?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. marts 2006 - 22:22 #1
Du skal lige huske på, at index filen skal loades med localhost (som plejer at pege på 127.0.0.1 = din computer), hvis den skal vises lokalt..

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. marts 2006 - 22:26 #2
Det kan vist nemt gøres med VBScript: http://forums.pcworld.co.nz/archive/index.php/t-34087.html

VBScript kan også kopiere filer.

/theSurfer
Avatar billede ljungberg Nybegynder
29. marts 2006 - 22:38 #3
med hensyn til index filen, så lader jeg bare genvejen pege på localhost, hvilket jo er det samme som 127.0.0.1. Jeg tjekker det link du har givet mig i morgen, da jeg lige har lukket ned for udviklingsmiljøet. Men tak for hjælpen indtil videre.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. april 2006 - 17:58 #4
Har du fundet ud af noget?

/theSurfer
Avatar billede ljungberg Nybegynder
18. april 2006 - 11:44 #5
Jeg fandt ikke rigtigt ud af noget inden jeg skulle afsluttet projektet, så jeg beskrev bare hvordan man kunne oprette genvej til filen manuelt. Men tak for hjælpen. Hvis du smider et svar kan jeg give dig point.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. april 2006 - 13:18 #6
Ok, så smider jeg et svar.. men så ved du hvordan til næste gang, hvis du skulle få brug for det.. :-)

/theSurfer