Avatar billede azidman Nybegynder
29. marts 2006 - 16:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ØNSKES IC til "I2C interface to Uart"

Er igang med mit afgangsprojekt som teknolog og står i et meget kedeligt problem.

Mangler en kreds der kan konventere fra en 8051 uart til I2C.
Den skal bruges til at sende kommandorer mellem forskellige komponenter. Har fundet en BL233B dog er denne ikke til at finde en  leverandør på. Det er ikke en mulighed at tilføje extra µC

Nogen der kender en god IC eller kredsløb til at løse dette problem?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. marts 2006 - 20:49 #1
Kan du ikke kode det direkte i 8051?

http://www.esacademy.com/faq/progs/i2c.htm
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
30. marts 2006 - 03:26 #2
Fik samme første tanke.
At gå via RS232 til IIC lyder lidt klodshans.
Tvivler lidt på at nogen laver en sådan kreds du nævner.
Avatar billede azidman Nybegynder
30. marts 2006 - 09:44 #3
Problemet er at jeg bruger et trådløs teknologi der hedder z-wave denne indeholder en 8051. Og den har ikke et I2C interface i sig. Derfor vil jeg gå denne vej. Og derfindes en kreds er bare ikke sikker på hvordan leverings tiden er derfor søger jeg en anden. Det link der skrevet kan kun bruges hvis der er et i2c interface på kredsen. Har skam tænkt tanken men er gået væk fra det på grund af det manglende interface.
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
30. marts 2006 - 17:25 #4
Jamen forstå dog .. DU LAVER SELV DET INTERFACE.

Det gør vi andre også.
Ganske enkelt: du opretter et register, set port pin H/L afh. af MSB, set en clock cycle, shifter registeret, forfra igen til du har alle bit ude.
Hvor svært skal det være.
Avatar billede azidman Nybegynder
30. marts 2006 - 20:20 #5
Det skal være meget svært ;o)

Helst så meget som muligt. Men det er rigtigt at det kan lade sig gøre. Men kender du nogle program eksempel eller forums man kan kigge i
Avatar billede azidman Nybegynder
03. april 2006 - 12:11 #6
Problemet er nu at jeg slet ikke er den store kode nørd. Og har nu kigget rundt efter et par gode eksempler på I2C interface til 8051 som i snakker om. Er ikke blevet meget klogere. Nogen der keder et par gode sites?
Avatar billede _et Praktikant
09. april 2006 - 01:49 #7
Prøv her - Der skulle være lidt at gå ud fra.

http://www.smartdata.com.au/8051/
Avatar billede azidman Nybegynder
27. april 2006 - 12:55 #8
Hmm ja har hu kigget på det og efter en lille omskrivning kan det godt bruges. Nu er det jo bare med at få kommunikeret med den MAX7313
Avatar billede azidman Nybegynder
27. april 2006 - 12:56 #9
Hvorfor er det lige jeg ikke kan acceptere det svar
Avatar billede _et Praktikant
27. april 2006 - 14:01 #10
Held og lykke med resten og tak for point ;-)