Avatar billede lce Nybegynder
29. marts 2006 - 11:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Har vi brug for en SEO sparringspartner?

Hej Eksperter,

Vi er meget i tvivl, om vi skal investere i rådgivning og optimering af vores hjemmeside der sælger hundetilbehør.

Vores butik http://www.smartdog.dk åbnede 1. marts 2006. Er rimelig tilfreds med trafikken hidtil, men vil selvfølgelig gerne have langt mere relevant trafik.

Af tiltag vi har gjort selv mht søgemaskine optimering:

-Fået siden indexeret i google, bl.a. ved at sørge for at mindst 2 relevanter sider med pæn pagerank linker til os (siden er nu også at finde via yahoo, msn og jubii).

-Fået siden optaget i DMOZ

Tiltag som vi IKKE har gjort endnu, men ER klar over:

-Title beskrivelser, meta - evt. overskrifter i H tags.

Desuden kører vi sideløbende en ad-words kampagne med pæn succes, men det som vi selvfølgelig er interesseret i, er at blive fundet på søgeresultater også, hvilket vi ikke bliver pt.

Spørgsmålet er så, vil det kunne betale sig for os at få en SEO partner på, for at optimere vores hjemmeside ydeligere?

Vi er IKKE interesseret i søgemaskineoptimering i form af kampagner der kun virker ved et abonnement, og når abonnementet ophører, ophører trafikken også.
Vi er interesseret i en langtidsholdbar løsning.
Det andet kan evt. køres sideløbende, men det er ikke noget vi overvejer pt.

Kommentarer?
Avatar billede noooze Nybegynder
29. marts 2006 - 11:22 #1
tja... det kommer vel egenlig an på hvor meget i selv ved om SEO

jeg vil sige at det kunne være en god ide - men man skal huske på at det ikke garantere at de kommer til at ligge nr 1 - men det kan helt sikkert hjælpe at få nogen til at undersøge en del af disse ting

jeg har selv fungeret som sparringspartner til et par firmaer, som jeg blev bestilt til at lave deres hjemme side for.

jeg plejer at sige at SEO ikke er en garanti, samt at det er noget som tager tid

dette er der mange grunde til - som nok er for meget at forklare lige her ;)
Avatar billede snowball Novice
29. marts 2006 - 11:26 #2
Du kan evt. starte med at læse Bufferzone's artikler her på Eksperten. Han har efterhånden skrevet en del om det.

http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. marts 2006 - 11:33 #3
Jeg har efterhånen kørt uddannelse for en del mindre firmaet, typisk 2 dage for at spinde dem op til selv at kunne håndterer tingene. Det siger sig selv, at jeg efterfølgende spare med de firmaer og vedbliver med at forsøge at holde dem up-to-date med informationer og andet. Måske var det noget for jer
Avatar billede lce Nybegynder
29. marts 2006 - 11:38 #4
bufferzone: Ja det er ikke utænkeligt, kan du ikke sende en mail til info@smartdog.dk med tlf. nr og eller msn?
Avatar billede madx Nybegynder
29. marts 2006 - 11:47 #5
fordelen med ekstern bistand af seo-konsulent - hvis ellers rådgivningen har rette kvalitet - er at I hurtigere kommer længere (formentligt)

udfra de data I har opsamlet i adwords og de resultater I har fået som følge af trafikken kan I udlede et potentiale - jeg plejer at sige, at kan I hente konverteringer via adwords, så er det bare om at komme videre med SEO

adwords er en slags syretest på om I rammer en målgruppe og dennes behov

om I så skal nøjes med SEO-rådgivning og selv og implementere anvisnigerne eller få produceret jeres SEO er så en helt anden sag - måske begge dele (sitet kan godt bruge noget mere tekst på forsiden og tematiserende tekstlinks...)

håber det hjælper i afvejningen...
Avatar billede lce Nybegynder
29. marts 2006 - 11:53 #6
hov - mail adressen ovenfor er forkert. Skal være info@smartdog.dk :)