Avatar billede ulle55 Nybegynder
29. marts 2006 - 10:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hjælp til mail server

Hejsa

Jeg har tænkt lidt på at sætte en mail server om, jeg har tænkt på at bruge Qmail.

Nu kommer spørgsmålene.

kan man hente mails fra ens udbyders mailserver, så man er sikker på at kunne hente mail, hvis ens egen mail server er nede, og kan man gemme en kopi af mailen på udbyderens server. Jeg spørger fordi jeg ikke stoler på hvor godt stabil min adsl forbindelse er, og hvor gode mine evner til at holde serveren oppe at køre er.
Avatar billede marsch Nybegynder
29. marts 2006 - 11:14 #1
Du kan finde de fleste svar her Qmailrocks.com
Avatar billede ulle55 Nybegynder
29. marts 2006 - 11:33 #2
kan du give et hint til hvor på siden jeg finder det?
Avatar billede marsch Nybegynder
29. marts 2006 - 11:54 #3
Ok jeg kan se at det nok ikke er qmail du skal køre med da det udelukkende er en mail server der hånterer mails som standalone, dvs at du ikke kan bruge din udbyders, dog kunne man jo lave en simpel løsning at videresende din mail fra udbyderen til din mailserver.
Avatar billede langbein Nybegynder
31. marts 2006 - 01:10 #4
"kan man hente mails fra ens udbyders mailserver, så man er sikker på at kunne hente mail, hvis ens egen mail server er nede, og kan man gemme en kopi af mailen på udbyderens server."

Slik vil det jo normalt ikke fungere.

Hvis man nøyer seg med kun å sette opp en imap klient, så vil det vel måske kunne fungere sånn cirka slik som angitt.
Avatar billede ulle55 Nybegynder
29. august 2007 - 10:12 #5
lukkes