Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
28. marts 2006 - 20:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Begrænsninger på maskineriet med XP Home

Hey!

I Windows XP Pro, findes 'gpedit.msc' - findes der intet ligesom det til Home Edition?

Så man evt. kan lave Gæstekontoen ekstra 'sikker', deaktivere så "gæsterne" ikke kan hente filer, og alt sådan noget?

Programmet "Security Administrator", som kan hentes som 30 dages prøveversion på www.download.com - det kan lave det... Men - skal man have ekstra programmer i Home Edition før man kan sætte begrænsninger ligesom f.eks. på bibliotekerne?

Håber nogle kan besvare mit spørgsmål - evt. komme med tips til begrænsninger af "gæste" konti.

På forhånd tak.

d4rkd3vil
Avatar billede levithan Nybegynder
28. marts 2006 - 20:27 #1
What is the alternative to GPEDIT.MSC for Windows XP Home edition?  QUESTION POSED ON: 15 FEB 2004
QUESTION ANSWERED BY: Bernie Klinder  GPEDIT.MSC (Group Policy Editor) isn't available on XP Home Edition, partly because XP Home cannot join a domain by design. Although the took is designed to be used in an Enterprise environment running Active Directory, all it really does is making registry entries. So, the best alternative is to edit the registry using Regedit. Be aware that editing the registry incorrectly can make your system unbootable or cause other issues, so proceed carefully before diving in!
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
28. marts 2006 - 20:27 #2
det ser desværre sådan ud, da home er designet til hjemmebrug hvor microsoft mener at sikkerhed ikke er nødvendigt :-)

/FunteX! :-)
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
28. marts 2006 - 20:29 #3
Men når programmet "Security Administrator" kan lave begrænsningerne fint nok i Home Edition - så må det vel egentligt også være muligt uden programmer? Programmet bruger vel nogle af systemets funktioner?

Det var sådan set den tanke jeg havde... :S
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
12. april 2006 - 15:28 #4
Nå - kom ikke rigtigt særlig meget videre i det jeg ville.... Men tak for svarne.

Læg et svar - så kan I få points :)
Avatar billede levithan Nybegynder
12. april 2006 - 15:32 #5
oki
Avatar billede levithan Nybegynder
12. april 2006 - 15:41 #6
hvis du vil ha passwords på dine mapper kan disse programmet bruges

Lock Folder XP - http://www.everstrike.com/

eller

lock folder er gratis
http://www.dirfile.com/lock_folder.htm
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
12. april 2006 - 20:09 #7
Det var ikke så meget kodeord på mapper, som jeg tænkte på - men som at man ikke kan gå ind og ændre computerens opsætning og andet møj.

Begrænsninger ligesom der f.eks. er på biblioteker. Sådan at man udelukkende kan det som computeren er beregnet til at skulle kunne. :)
Avatar billede levithan Nybegynder
12. april 2006 - 20:54 #8
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
27. april 2006 - 14:40 #9
levithan:

"1st Security Agent", ligner nøjagtigt en klon af overnævnte program, "Security Administrator" som jeg selv har fundet.

Hmm... Licens til begge programmer koster det samme, og begge programmer er placeret på softheap.com. :S