Avatar billede mikebulow Nybegynder
28. marts 2006 - 19:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hva linux er bedst

hejsa..
ville ha en linux server op i stede for en windows 2003 server..
men hva for en linux kan bedst køre web server counter strike og sådan nogle ting ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. marts 2006 - 19:36 #1
Religions spørgsmål.

Debian har ry for at være meget gennemtestet og stabil (samtidig er det ikke altid det nyeste nye)

Råd og vejledning i www.debianguiden.dk
Avatar billede arne_v Ekspert
28. marts 2006 - 20:05 #2
jeg tror at de fleste distroer kan bruges til dit formaal

saa du skal nok snarere vaelge efter hvad du nemmest kan komme igang
med
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
29. marts 2006 - 07:47 #3
Debian ER godt, men Mandriva er væsentlig lettere at komme igang med, hvis man ikke har linux erfaring.
Avatar billede zypher212 Nybegynder
30. marts 2006 - 21:34 #4
..Og Gentoo er yderst konfigurabelt, samt har det bedste pakkesystem jeg har set.

ALLE distributionerne har fordele og ulemper. Sådan er det, man bør derfor læse om hvad der passer en bedst. :)

Btw. Gentoo installationen er betragtet som RIGTIG svær. Jeg synes dog at det er ret overdrevet. :)
Avatar billede langbein Nybegynder
31. marts 2006 - 00:59 #5
Alle er jo best. Det kommer jo an på hvem som spør. Holder selv en knap på Centos som allroud distro. For super enkel og hurtig installasjon, hvis man skal ha en ferdig konfigurert sikker og god server opp å kjøre her og nu, så er sme server tingen. Man setter den opp og konfigurerer den i løpet av en halv time og så kjører den feilfritt et år eller to.
Avatar billede mikebulow Nybegynder
17. januar 2009 - 17:08 #6
.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. januar 2009 - 18:50 #7
nu du selv nuppede points, så ville det være på sin plads at du skrev hvad du valgte. Eller om du helt droppede det. Der er jo også både Ubuntu, Fedora og Opensuse.