Avatar billede spirella Nybegynder
25. marts 2006 - 17:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke delete temp filer i diskoprydning.

Min Diskoprydning har længe været gået i stå, jeg har nu 3500 temp filer, når jeg har renset alt andet ud. Har derfor læst svar fra Eksperten om at køre Run og %temp% - det virker i starten, men så stopper det ved en fil, der ikke kan slettes fordi den bruges i et andet program, men det gør den ikke, for jeg har lukket alt ned så kun lige det program hvor jeg fjerner filerne er åben.
Det er en tom mappe der hedder: 0DSPK7QZ
Det bevirker så, at jeg ikke kan slette alle de andre, med mindre jeg gør det 3.500 gange. Surt show.

Jeg har faktisk oprettet lign. spørgsmål for nogle dage siden, da jeg var ved at copiere runtime filer over, men gik i stå på nogle der ikke lod sig copiere.
Hvordan holder man evt. disse undtagelser ude, så man kan få has på resten.

Og jeg takker af hjertet hvis der skulle være et klogt hoved her.

Spirella.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
25. marts 2006 - 18:13 #1
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
25. marts 2006 - 18:13 #2
unlocker, så kan du låse op for de filer/mapper der før har været låst af et program/systemet :-)

/FunteX -)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
25. marts 2006 - 18:15 #3
og med hensyn til de filer der ikke vil kopieres, prøv total commander: http://www.ghisler.com/download.htm .-)
Avatar billede hcma Novice
25. marts 2006 - 18:34 #4
vedr. den "uslettelige" mappe:  http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no45
Avatar billede gratis Nybegynder
25. marts 2006 - 23:28 #5
to freeware programmer "wholockme" og "Devlin" som måske ka være nyttige i denne sammenhæng
http://www.dr-hoiby.com/WhoLockMe/index.php
http://www.purgeie.com/delinv/index.htm
Avatar billede spirella Nybegynder
26. marts 2006 - 01:44 #6
Tusind tak. Er lidt usikker på hvilket af de foreslåede programmer der er bedst, men prøver den første og må så gå fremefter.
En ting jeg bliver i tvivl om er - at der i alle disse temp filer også gemmer sig en hel del gif filer - kan jeg roligt tage dem med i min totale sletning ? jeg er faktisk lidt usikker på om det er filer der har lagt sig forkert.Jeg er ingen computer nørd desværre.

Jeg fordeler point imorgen, når jeg har lidt mere tid.

K. Spirella.
Avatar billede gratis Nybegynder
26. marts 2006 - 03:01 #7
"wholockme" viser hvilker prosesser der låser den fil man prøver at slette, med "delinv" ka du markere den/de filer der er låste, og der er så 2 mulighedder for at slette filen med programmet.Er du i tvivl om du har gif filer liggende som du ikke vil slette må du jo så kigge dem igennem.
Hvis "devlin" ikke ka klare problemet, er der mulighed med dette program "Dr.Delete"
ka hentes her, http://www.dslreports.com/forum/remark,7374516~root=sware~mode=flat og en mulighed mere
"Killbox" download og manual her, http://home8.inet.tele.dk/fbj/ASW.htm
Vil du udelukkende slette filerne så prøv "delinv" først.
Avatar billede spirella Nybegynder
27. marts 2006 - 04:28 #8
Endnu engang tak for hjælpen. De gif filer og andet der ligger under Temp filer, kan jeg se allesammen er billed ikoner fra sider jeg i løbet af det sidste år har været inde på - så jeg sletter det hele efter jeres forslag.
Jeg var iøvrigt ikke klar over at selv iconer af buttons gemtes der, så kan jeg godt forstå det bliver overbelastet.

God Søndag fra Spirella.
Avatar billede hcma Novice
27. marts 2006 - 11:32 #9
spirella >>  http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
i dette tilfælde har du dog gjort det korrekt ved selv at lægge et svar og så acceptere det, da gratis nemlig ikke modtager point for sine løsninger.
du skal være opmærksom på at et svar = mulig løsning/løsningen.