Avatar billede speedytech Nybegynder
25. marts 2006 - 00:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

wsus server, hvordan finder man ud af hvad filer er?

Jeg har en wsus, og vil gerne lave en cdrom med alle De nyeste opdateringer til windows xp. Hvordan finder jeg ud af hvilke nummer der betyder hvad?
Avatar billede verbal_kent Nybegynder
25. marts 2006 - 00:40 #1
det installerer du på din server, og så styrer du det fra den, du kan ikke installere det på xp
Avatar billede speedytech Nybegynder
25. marts 2006 - 00:43 #2
Jeg er rimelig godt klar over hvad at wsus skal installeres på en server, også henter alle klienterne opdateringer fra den, men det var jo heller ikke spørgsmålet.
Avatar billede verbal_kent Nybegynder
25. marts 2006 - 00:49 #3
du kan ikke bruge WSUS på den måde, vil du bare have de nyeste filer, så hente det fra windows update, det er vanvid at benytte WSUS til det, min mappe med WSUS filer fylder godt 23GB, og det er kun til 2000 og frem på dansk og engelsk, hent filerne manuelt fra windows update, det er det eneste rigtige til den her opgave.
Avatar billede speedytech Nybegynder
25. marts 2006 - 01:02 #4
Men jeg har set, at hvis jeg højre kliker på filen, kan jeg se kb nummeret under version. Men også kun på denne måde..

Hele mit problem ligger I at jeg gerne vil lave en roll-up opdatering siden xp service pack 2 og windows 2003 sp1, til min RIS server og cd.
Avatar billede verbal_kent Nybegynder
25. marts 2006 - 01:04 #5
det klart nemmeste er at customize siden inde på windows opdate, og så hente filerne på den måde, for du kan ikke være 100% sikker på at selvom filen fra WSUS har KB nummer det og det at det er den nyeste, de opdateres jævnligt med en ny revision
Avatar billede speedytech Nybegynder
25. marts 2006 - 01:07 #6
Men hvordan ? Jeg er ikke helt med
Avatar billede speedytech Nybegynder
25. marts 2006 - 01:13 #7
Jeg fandt en rollup updatering til windows xp sp2 på engelsk. Det er ok.
Avatar billede verbal_kent Nybegynder
25. marts 2006 - 01:15 #8
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/catalog/en/default.asp der kan du vælge hvad du vil downloade til hvilke os, så får du præcis de filer du skal bruge det andet er total overkill, WSUS bruges kun når man har en del computere ;)