Avatar billede Lasse Novice
23. marts 2006 - 23:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvor er simpel fil sharing henne?

X Jeg skal have sharet et bibliotek "Files" til offentligheden paa min windows 2003 server. Paa min xp maskine er det saa dejligt nemt med simpel fil sharing, men jeg kan simpelthent ikke faa det til at virke paa min windows 2003 server.

Jeg har trykket properties paa folderen "Files":
1) under "sharing"/"permission har guest og everyone "read" rettigheder.
2) under security har guest of everyone "read" rettigheder.

Idet jeg paa en anden maskine i samme intranet under "Run..." skriver \\computernavn\Files

saa fremkommer der en dialog der spoerger om brugernavn og password.

Hvordan undgaar jeg at den spoerger om brugernavn og password?

P.s. Det er ret vigtigt at brugeren IKKE skal goere andet end at skrive \\computernavn\Files. Dvs. at map network drive IKKE er en mulighed.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 23:59 #1
lav en bruger på serveren med præcis sammen navn og kode som på workstationen, så undgår du at skulle taste koden ind
Avatar billede Lasse Novice
24. marts 2006 - 00:15 #2
Paa XP skal man IKKE have oprettet en bruger med samme navn og password. Det er denne funktionalitet jeg skal bruge, idet jeg ikke ved hvem der hopper paa min server (offentligt intranet).
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
24. marts 2006 - 00:28 #3
den "funktion" er (heldigvis) ikke i 2003, og derfor er ovenstående løsningen, og det er en kolosal sikkerheds risiko du har med en server direkte på nettet!
Avatar billede Lasse Novice
24. marts 2006 - 00:43 #4
Hvad med at slaa anonymous login til paa serveren - altsaa guest, saa virker det.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
24. marts 2006 - 00:49 #5
sjovt når du skriver i dit spørgsmål at det har du allerede, men pyt, du har en enorm sikekrheds brist med det setup, men det styrer du jo selv ;)
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
24. marts 2006 - 06:16 #6
Enig med 2003-fyren det er en sikkerheds brist.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
24. marts 2006 - 08:03 #7
johnnymadsen vi var enige forleden i det spørgsmål med en lokation i århus og kbh ikke, det her er samme problematik ;)
Avatar billede Lasse Novice
24. marts 2006 - 18:21 #8
Hvad er det egentlig der er saa farligt ved at slaa dette til? De har jo kun skrive rettigheder?