Avatar billede acidduck Nybegynder
23. marts 2006 - 16:42 Der er 3 kommentarer

Mounte nfs drev fra unix via Windows

Hejsa. Jeg har en elektronisk dims (hvad det mere præcist drejer sig om er ligegyldigt) der kører Unix (Busybox) og er koblet på mit netværk. Jeg kan tilgå den via Telnet.

Jeg har en fil på Windows XP jeg gerne vil have overført til dimsen. Den har et mount entry defineret i /etc/fstab som jeg skulle kunne benytte.

Men hvordan får jeg mountet drevet fra Windows?
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2006 - 17:40 #1
Det kan du gøre på flere måder, men når du selv nævner NFS kræver det penge på bordet med mindre du har sat "busyboxen" op som NFS server jeg går ud fra at boxen er på nettet så jeg ville forsøge med "winscp" http://winscp.net/eng/index.php
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2006 - 20:13 #2
Du er måske ikke kommet videre??
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2006 - 10:54 #3
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??