Avatar billede christianbroendum Nybegynder
23. marts 2006 - 12:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fjernskrivebord med flydende IP

Hvordan opretter jeg Fjernskrivebord hvis modparten har flydende IP? Så skifter adressen hele tiden og jeg kan vel ikke få forbindelse til den fjerne computer? Håber I kan hjælpe!
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
23. marts 2006 - 12:52 #1
Han skal få en fast adresse, da du ellers skal have den nye IP hver gang den skifter.

Du kan ikke gøre andet men mindre du skal installere software som VNC, Remote Admin men stadig fast IP.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 12:52 #2
den skifer IKKE hele tiden, det er ikke sådan at det ene sekund er den en IP, og det næste en anden, og 3 min senere er den 34 senere IP adresser
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
23. marts 2006 - 12:55 #3
Normalt holder en DHCP IP fra en udbyder i 72 timer(TDC) og Cyber er vist 1 uge men IKKE 100% sikker.
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
23. marts 2006 - 12:59 #4
Jeg ved der kan gå en 1 uge. Jeg troede det var muligt at tilgå den på anden måde med flydende IP?
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 13:02 #5
ja men en dydns konto og en stump sw, som sørger for at ip adressen ændres automatisk hos dyndns hver gang den skifter så man kan tilgå den på "minside. dyndns.dk"
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
23. marts 2006 - 13:08 #6
Skal den ikke aktiveres 1 gang om ugen?
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 13:10 #7
nej hver 5/6 uge mener jeg det er, men det er kun pro konto der kan, og der kan jeg ikke huske hvor længe der går inden den deaktiveres.
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
23. marts 2006 - 13:16 #8
Hvordan fungerer det egentlig? Opdateres IP adressen hele tiden? Hvis nu den fjerne computer er slukket det meste af tiden hvad så? Er det ikke kun når den er tændt at IP-adresse opdateres via dyndns.dk ????
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 13:24 #9
jo, men hvis computeren alligevel er slukket kan du jo ikke komme i kontakt me den ;)
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
23. marts 2006 - 13:29 #10
Nej det ved jeg men så snart modparten feks tænder den så bruger jeg dyndns.dk? men hvordan?
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 13:33 #11
hvis det haster SÅ meget, så er det nemmeste at installere et program på selve computeren der sender en email når ip adressen skifter, havde jeg på min server en overgang, imellem et udbyder skift, kan dog ikke huske navnet på programmet, men noget med server nanny mener jeg
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
23. marts 2006 - 13:42 #12
Det vil som sagt også kun virke når computer er tændt? Hvis pc pludselig tændes og IP er skiftet så skal man vente på email for at vide ny IP?