Avatar billede nisseland2002 Nybegynder
23. marts 2006 - 09:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny harddisk

hey eksperter..

Jeg er igang med at købe en ekstern harddisk, og har tænkt på denne:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=194338#

Vil det være et godt køb? og kan jeg have film på den og stadig se det i god kvalitet(jeg mener, er forbindelsen god nok til at den kører fejlfrit?)

Tak for hjælpen
Morten
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. marts 2006 - 09:50 #1
Avatar billede nisseland2002 Nybegynder
23. marts 2006 - 10:03 #2
afslutte?

Hvad mener du? har ikk været herinde så meget, så du må bære over med at jeg ikk er så skarp:)
Avatar billede nisseland2002 Nybegynder
23. marts 2006 - 10:04 #3
Avatar billede levithan Nybegynder
23. marts 2006 - 10:07 #4
produket er udmærket, blot dit udstyr kører usb 2.0 korrekt. så kan du overføre 700 megabyte på under 1 minut.

du skal blot ha i mente at alle harddiske generelt er noget lort og kan stå af hvornår det skal være. jeg havde en 200 giga den døde efter 10 timers kørsel. du kan også være heldig at den virker upåklageligt i 5 år. Det er russisk rulette. hvis dine data er vigtige så sørg for at have 2 identiske med det samme på eller bræde ud på DVD jævntlig
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. marts 2006 - 10:16 #5
Avatar billede joyride Nybegynder
23. marts 2006 - 10:32 #6
Hvorfor ikke den her?:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=177488
Bedre Kr/GB forhold sammenlignet med maxtoren (og så har den lavere søgetid).

Men som Levithan skriver: Hvis bare du har enten USB 2.0 eller Firewire (400/800) er der ingen problemer.
Avatar billede nisseland2002 Nybegynder
23. marts 2006 - 15:27 #7
men du fik da vel en ny, da den gik i stykker ikk??

Men jeg skal bare have musik og film på... Den vil ikke hakke pga. at det er en ekstern vel?
Avatar billede nisseland2002 Nybegynder
23. marts 2006 - 15:36 #8
Hvordan tjekker jeg at min USB er 2.0?
Avatar billede levithan Nybegynder
23. marts 2006 - 15:37 #9
kik i manualen for dit bundkort
Avatar billede joyride Nybegynder
23. marts 2006 - 20:07 #10
Et mp3 nummer kodet i "almindeligt" kompression har ca. 1 minut musik pr. Megabyte. Hvis du har overførselshastigheder på 480 megabit=60 Megabyte pr. sekund tror jeg ikke hverken din musik eller video hakker.

Hvis du har købt dit bundkort inden for de sidste 2 år kan du godt regne med at det er USB 2.0. Ellers koster et USB 2.0 PCI indstikskort vel ca. 100-200 kr? Det er i hvert fald godt givet ud!