Avatar billede nees Nybegynder
22. marts 2006 - 17:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fra PSD til TIF

Har en stor mængde PSD filer der skal laves om til tif format.
Jeg ønsker ikke at gemme dem med layers, men kun som de fremstår i PhotoShop.
Når jeg gemmer dem enkeltvis får jeg mulighed for at fravælge at gemme dem med layer. Men når jeg går ind under File>scripts>Image Processor får jeg ikke mulighed for at fravælge layer.
Kan man lave en hel mappe med PSD-filer om til tif uden at gemme layers?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
22. marts 2006 - 17:58 #1
kan xnView ikke klare dette?

/FunteX! :-)
Avatar billede nees Nybegynder
22. marts 2006 - 18:03 #2
Jeg er it-dum så svar må meget gerne være meget pædagogiske
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
22. marts 2006 - 18:06 #3
det fremgik jo ikke af teksten.... men pyt, så skære vi det ud i pap ;-)

/FunteX! :-)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
22. marts 2006 - 18:28 #4
http://jansfreeware.com/formati11.zip

her er et program der skulle kunne konvertere psd til tif i bach mode, dvs du vælger alle dine psd filer og derefter vælger en mappe hvor tif filerne skal spyttes ud - derefter klikker du på convert og venter.

/FunteX! :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
22. marts 2006 - 19:11 #5
Jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne gøre det med en normal batch fil i PS..

I vælg "actions" i fanebladet under "history" ..

tryk ny, eksperimenter lidt med det..

Ideen er at, du optager hvad du gør ved ét billede, herefter kan du køre samme "kommando" på en mappe, elller valgte billeder..

Held og lykke !

Sig til hvis det driller :)
Avatar billede jokkejensen Novice
22. marts 2006 - 19:14 #6
Avatar billede hcma Novice
23. marts 2006 - 12:23 #7
enig med jokkejensen:  da du har PS, kan du med fordel benytte "batch" funktionen ved at indspille en action.
simpel vejledning her:  http://www.hcma.dk/photoshop_action.htm