Avatar billede fister9 Nybegynder
22. marts 2006 - 02:06 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

winrar - unexpected end of archive

Hej eksperter

Først vil jeg gerne undskylde, hvis jeg spørger om noget der er spurgt om 1000 gange før. Jeg har ellers ledt, men jeg synes ikke lige kan jeg finde et spørgsmål der ligner mit eget. Måske har jeg ikke kigget ordentligt.

Jeg har nogle rar-filer som jeg har hentet, og disse består af flere dele. Det drejer sig om 4 filer, som skal "samles"

Lige nu ligger de bare ude i den samme mappe ved siden af hinanden.

De hedder alle sammen det samme filnavn, men med .001 , .002 , .003  og .004  efter filnavnet

Jeg har altid brugt winzip, så jeg kender intet til winrar, andet end at det burde kunne samle dem

Jeg har prøvet på forskellige måder, men den siger bare altid "unexpected end of archieve" og jeg har en formodning om at det er fordi den ikke er klar over at den skal udpakke 002, 003 og 004 også.

Kan i hjælpe?
Avatar billede allanfo Praktikant
22. marts 2006 - 02:25 #1
Der plejer at være en første fil, med navnet .rar. Hvis den mangler, så er hele arkivet korrupt.
Avatar billede fister9 Nybegynder
22. marts 2006 - 02:31 #2
De hedder alle sammen noget med tal bagpå. Den med rar.001 i filnavnet skulle gerne være den første. Der står PARAR under "type", mens der i de andre bare står 002-fil, 003-fil og 004-fil

Den første fil kan jeg godt gå ind i. Her ligger der selve den fil der skal udpakkes. Der står at den fylder 159 mb, men det ved jeg er den SAMLEDE filstørrelse for de 4 arkiver. Der står også i windows at den har 159 mb, men jeg mener kun at den fyldte en fjerdedel da jeg hentede den

Er det meningen, at jeg bare skal udpakke den fil? Eller er det meningen at jeg skal markere alle fire filer eller noget?

Der er stor chance for, at der måske slet ikke er noget problem og at det måske bare er mig der ikke ved hvordan man gør.

Skal man sætte dem sammen på en eller anden måde, før at det virker?
Avatar billede fister9 Nybegynder
22. marts 2006 - 02:32 #3
PARAR er vist fordi jeg tidligere har haft programmet powerarciever installeret... Det er eller afinstalleret nu
22. marts 2006 - 05:21 #4
... den først burde hedde *.RAR ?
Ellers HøjreMusseTast på den først *.RAR (eller *.001) - udpak med Winrar... Så vil den selv 'lede' efter de efterfølgende RAR filer (*.002, *.003, *.004, ...). Hvis du ikke har alle *.00N filerne så vil den brokke sig...

http://www.rarlab.com/rar/wrar351dk.exe
Avatar billede fister9 Nybegynder
22. marts 2006 - 14:17 #5
Det virker ikke.

Men jeg har googlet lidt, og fundet et program der hedder hjsplitter eller sådan noget. Det kunne sætte dem sammen, til en enkelt rar-fil. Nu virker det.

Hvad plejer man så at gøre? Deler man points'ne? Du løste jo egentlig ikke mig problem, men jeg er glad for du forsøgte (?)
22. marts 2006 - 15:36 #6
Læg selv et [svar] - så deler vi i porten ...
Avatar billede fister9 Nybegynder
23. juni 2006 - 23:20 #7
Det gør vi