Avatar billede gailer Nybegynder
21. marts 2006 - 22:27 Der er 9 kommentarer

Trojan.StartPage.GEN

Jeg har fået denne virus og som den eneste har spyware doctor fundet den og slettet den, men den dukker op igen. systemgendannelse er slået fra, hvad gør jeg??
Avatar billede levich Nybegynder
21. marts 2006 - 23:01 #1
Hent http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html.
Kør HijackThis, klik på scan, kopier loggens tekst og smidt den herind.
Avatar billede gailer Nybegynder
22. marts 2006 - 17:04 #2
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:03:39, on 22-03-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Autodata Limited Shared\Service\ADCDLicSvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
D:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
D:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.6.0\bin\jusched.exe
D:\Programmer\ASUSTeK\ASUSDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
D:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\Installations filer\Alverden ting og sager\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - D:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdsg.dll
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - D:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.6.0\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] D:\Programmer\ASUSTeK\ASUSDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AdobeUpdateManager.exe AcRdB7_0_5 -reboot 1
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Doctor] "D:\Programmer\Spyware Doctor\sndoctor.exe" /Q
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://D:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - D:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - D:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Autodata Limited License Service - Autodata Limited - C:\Programmer\Fælles filer\Autodata Limited Shared\Service\ADCDLicSvc.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - D:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - D:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools - D:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe

---------------------------------------------------------
ewido anti-malware - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            12:21:11, 22-03-2006
+ Rapport-Checksum:        1BA029CE

+ Scanningsresultat:
    C:\Documents and Settings\Kristian\Cookies\kristian@ads.pointroll[2].txt -> TrackingCookie.Pointroll : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Kristian\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\SPOXQJS9\counter[1].htm -> Downloader.Agent.u : Renset med backup
    C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\loader2.exe -> Adware.Azesearch : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\msmsgre.dll -> Adware.Agent : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\tisa.dll -> Adware.Azesearch : Renset med backup
    D:\Programmer\DAEMON Tools\SetupDTSB.exe -> Adware.SaveNow : Renset med backup
    D:\Programmer\Spy Cleaner Gold\Backup\03_21_200612_28_03.zip/0.scl -> TrackingCookie.Atdmt : Renset med backup
    D:\Programmer\Spy Cleaner Gold\Backup\03_21_200612_28_03.zip/1.scl -> TrackingCookie.Bluestreak : Renset med backup
    D:\Programmer\Spy Cleaner Gold\Backup\03_21_200612_28_03.zip/2.scl -> TrackingCookie.Adtech : Renset med backup
    D:\Programmer\Spy Cleaner Gold\Backup\03_21_200612_28_03.zip/4.scl -> TrackingCookie.Zedo : Renset med backup

::Rapport slut
Avatar billede gailer Nybegynder
22. marts 2006 - 19:34 #3
Har fundet ud af at når jeg ser film med media player classic, så kommer de seks trojanere. er det en nitte så eller gør de skade??
Avatar billede levich Nybegynder
22. marts 2006 - 23:39 #4
Jeg ser på det nu.
Avatar billede levich Nybegynder
22. marts 2006 - 23:51 #5
På baggrund af, at ewido slettede filen tisa.dll, kan det være at du har det her problem: http://www.pctools.com/mrc/infections/id/Trojan.Downloader.CashDeluxe.A/
Du kan fjerne problemet med ewido vil jeg tro (måske også med Spyware Doctor). Du skal ikke sige ja til at installere et eller andet program, hvis der popper en uventet meddelelse frem på skærmen. Heller ikke, hvis den ser legal ud.

Du kan også prøve denne scanner: http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe.
Kør scanneren mwav.exe, og sæt flueben i følgende: Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende: All local drives og Scan all files. Tryk på Scan Clean.
Scanningen kan godt tage nogen tid.
Avatar billede ejvindh Ekspert
23. marts 2006 - 01:25 #6
Bemærk, at der arbejdes på den samme log inde på spywarefri:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=24524
Avatar billede gailer Nybegynder
25. marts 2006 - 13:22 #7
Den fandt kun noget ved java som den omdøbte.
Avatar billede levich Nybegynder
25. marts 2006 - 20:28 #8
Avatar billede gailer Nybegynder
27. marts 2006 - 15:29 #9
Jeg har formateret, så problemet er løst og jeg har fået kaspersky antivirus.