Avatar billede henrik_r Nybegynder
21. marts 2006 - 10:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejl i JPEG billede

Hej Eksperten..

Jeg har lavet flg. site, og har lavet en batch fil, der sørger for at uploade en masse jpeg filer hver nat, så siden er helt up2date.

Mit problem er så, at nogle af billederne blive "underlige". Det er ikke alle billeder, og de billeder der bliver "underlige" er det ikke lokalt, altså inden billedet uploades.

Et eksempel kan ses på:
2. række - længst til højre.
http://silkeplant.dk/index.php?id=87&backPID=87&begin_at=45

Håber på en kan forklare mig hvad der går galt, og evt. også et løsningsforslag.

På forhånd tak.

M.v.h.

Henrik Rasmussen
Avatar billede levithan Nybegynder
21. marts 2006 - 10:10 #1
her er et godt eksempel http://silkeplant.dk/fileadmin/products/big/5705417033652.jpg

mit spg til dig er så.. hvis du tager original filem og sammenligner er den så pæn nok?  hvordan ser din upload log ud.  jeg tror det går lidt forhurtigt med dine upload via batch fil.
Avatar billede henrik_r Nybegynder
21. marts 2006 - 10:13 #2
Den originale, der ligger lokalt fejler ingenting. Det er det der er underligt.

Jeg har ikke nogen upload log.

Benytter bare den indbyggede ftp funktion i xp, og bruger mput *.jpg

Kan være man skal benytte et andet værktøj?

Mvh Henrik
Avatar billede levithan Nybegynder
21. marts 2006 - 10:23 #3
det vil ikke skade at prøve noget nyt.

det du søger skal det være automaticeret og foregå om natten eller kan manuelt være ok nok
Avatar billede henrik_r Nybegynder
21. marts 2006 - 10:27 #4
Sådan som det virker i dag er, at "damen med billederne" lægger de billeder hun vil have op på nettet i en bestemt mappe på skrivebordet. Dbl. klikker på en bat fil jeg har lavet, som derefter uploader alle billeder i den mappe, til en mappe på ftp'en.

Derefter uploader den dem en gang mere til en anden ftp.

Har du nogle forslag til et andet program jeg kunne prøve?

M.v.h. Henrik
Avatar billede levithan Nybegynder
21. marts 2006 - 10:32 #5
jeg plejer at bruge FLASHFXP den virker fortrinlig som ftp klient. meget let at bruge.

man vælger sin defineret site og start mappe hvis man ønsker det, så skal man blot trække den mappe eller filer man ønsker overført over i et vindue og så overfør den. det kan næsten ikke være lettere. tilsidst kan man se i sin vindue at filerne er væk og får man en fejl vil man kunne se dette
Avatar billede henrik_r Nybegynder
21. marts 2006 - 10:37 #6
Jeg kender godt flashfxp og bruger den også selv til almindelige opgaver.

Men det jeg søger er en lidt mere automatiseret løsning. Ved godt, at flashfxp er meget nem at bruge osv - men det skal helst bare være at klikke på et ikon, og så uploader den alle billederne til begge sider.

Men jeg prøve at finde ud af en løsning.

Tak for hjælpen ellers.

Men hvis der er nogen der kan forklare lidt mere i detaljer, hvad det er der sker med billedet, må I meget gerne skrive.

M.v.h.
Henrik
Avatar billede henrik_r Nybegynder
01. september 2007 - 09:52 #7
Luk, problemet var noget med at man skulle sætte binary mode med kommandoen bin.