Avatar billede mayskov Nybegynder
20. marts 2006 - 19:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Firefox åbner "små" vinduer

Hej
Når jeg på nogle sider skal åbne et nyt vindue med for eksempel billeder, oplever jeg i nogle tilfælde at det nye vindue åbner som meget små og dermed kun viser en del af indholdet, vinduet kan ikke gørres større - kun minimeres eller lukkes.

Det har formentlig noget noget med at vinduet åbenes med et javascript, idet jeg kunne se eksempelvis denne tekst på proceslinien:
javasvcript:showuser("2112","3")

Nogen der har et bud på løsning?

Hilsen
mayskov
Avatar billede mstorgaard Praktikant
20. marts 2006 - 19:13 #1
Det tror jeg ikke umiddelbart du kan gøre noget ved, da det er hjemmesiden, du viser, der har bestemt størrelsen på pop-uppen.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
20. marts 2006 - 19:15 #2
installer en extension der er bedre til at styre popup vinduer (som forcer dem til at åbne i en ny tab, så er du udover problemet)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
20. marts 2006 - 20:14 #3
Hvis det åbner oppe i venstre hjørne så træk det ud med musen til fuld størrelse, næste gang du åbner hvor du har to sider kørende, skulle det gerne være iorden.
Avatar billede mayskov Nybegynder
20. marts 2006 - 23:46 #4
Hej igen
Tak for svar - når jeg bruger IE(7) kommer popup-vinduerne fra siden i den rigtige størrelse - men altså ikke i Firefox.

2003-fyren - hvilken extension tænker du på?
john westcoast - vinduet har ca. halv størrelse af indholdet, og kan nok trækkes - men ikke større.

Andre bud på løsning?
mayskov
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
20. marts 2006 - 23:49 #5
jeg bruger selv denne extension, der står flere steder at den kan skabe problemer, men jeg har endnu aldrig oplevet det, så fortsætter med at benytte den (kan ikke undvære den) http://piro.sakura.ne.jp/xul/tabextensions/index.html.en
Avatar billede mayskov Nybegynder
21. marts 2006 - 20:02 #6
Hej 2003-fyren
Den extension løste problemet - tak for hjælpen
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
21. marts 2006 - 20:06 #7
det var så lidt ;)