Avatar billede stan_the_man Nybegynder
20. marts 2006 - 10:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan perfmon sættes til autostart?

Hej!

Jeg har en bestemt overvågning kørende i Perfmon på min W2K3 Server. Serveren bliver af og til genstartet af forskellige årsager, og derved stopper min logning selvfølgelig. Det er ikke mig, der genstarter den, så jeg opdager det ikke, og derved får jeg nogle "huller" i loggen, fordi jeg først får den startet igen, når jeg går ind og kigger på den.
Jeg kan ikke finde en indstilling i Perfmon, som gør, at den respektive log kan sættes til at starte automatisk igen, når serveren starter. Nogen der ved, hvordan det gøres? Skal det gøres udenom Perfmon? Kan det gøres?

/ Stan
Avatar billede troels54 Nybegynder
20. marts 2006 - 10:32 #1
Tilføj en genvej til "start" mappen under programmer, eller tilføj den til registreringsdatabasen:
C:\WINDOWS\system32\perfmon.msc
Avatar billede troels54 Nybegynder
20. marts 2006 - 10:34 #2
Der er både en .exe og en .msc, prøv dig frem hvilken er bedst.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
20. marts 2006 - 10:46 #3
Det er både godt og skidt at gøre som troels siger der... for hvis du smider den derind så er du mig bekendt nødt til at logge ind før den starter.. jeg tror jeg ville smide den in run i registreringsdatabasen.. hvorvidt det virker ved jeg faktisk ikke for jeg har ikke prøvet det.. men det var da en mulighed.. hvis og såfremt troels's forslag ikke virker..
Avatar billede morten_leth Nybegynder
20. marts 2006 - 10:48 #4
http://www.eksperten.dk/spm/696350 du kan jo også bare tage det svar der er her.. :D
Avatar billede troels54 Nybegynder
20. marts 2006 - 10:53 #5
Hehe, en søgning på eksperten giver ofte svar :)
Avatar billede stan_the_man Nybegynder
20. marts 2006 - 14:29 #6
Forslaget fra troels54 gør kun, at selve perfmon-konsollen starter. Min log er stadig stoppet efter genstart.
Mortens forslag vil sandsynligvis blot afstedkomme det samme, men uden at man behøver logge på.
Essensen i mit problem er, at det er selve min log i perfmon, der skal starte, og det gør den ikke bare fordi, Perfmon-konsollen starter.
Kan man scripte sig ud af problemet?
Avatar billede troels54 Nybegynder
20. marts 2006 - 14:49 #7
bum bum, du siger noget.. Må jeg lige kigge nærmere på..
Avatar billede troels54 Nybegynder
20. marts 2006 - 14:56 #8
Jeg poster lige en masse crap som du måske kan bruge :) Da det er login side var det nemmest at gøre såden.

Performance Monitor can be a valuable tool in determining system bottlenecks, but it must running at the time the slowdowns are occurring. This tip allows you to configure Performance Monitor so that it will start at each boot and write to a circular log file.
At a command prompt, enter "diskperf -YV" and reboot (make sure -YV is uppercase.) The -YV switch enables logical disk counters.

Start "Computer Management" (For Win2k: Right-click "My Computer" and select "Manage")

Expand performance monitor logs and alerts-- right-click "counter logs," select "New Log Settings" and choose a name, i.e. DailyMon.

Select the "General" tab and click the "Use Local Computer Counters" button. Click "Add Counters" and click the "All Counters" button.

Select "Memory" from the dropdown list and then click the "Add" button.

Select "Processor" from the dropdown list. Click the "All Instances" button and then the "Add" button.

Select "Logical Disk" from the dropdown, click the "All Instances" button and then the "Add" button.

Set the interval to 300 seconds.

Select the "Log Files" Tab. Set the log file location to the desired path, (i.e. d:PerfData,) and then uncheck the "End Filenames with" box.

Set the log file type to "Binary Circular File."

Enter "DailyMon Counters" in the Comment box.

Set the log file size limit as desired, (i.e. 10000kb.)

Select the "Schedule" tab. Set the current date/time for the start log and then set the stop log to 01/01/2999 (An automatic restart will not occur after reboot if "Manual Stop" has been set.)
The configuration settings such as counters, interval, and log file size can be set as you feel appropriate. To monitor CPU uasge in detail, for example, you may want to select "All Instances" of the "Process" or "Thread" counters.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
21. marts 2006 - 11:09 #9
Nu har jeg lige prøvet på min XP, og det er faktisk rigtig nok hvad troels skriver, hvis man sætter et slut tidspunkt ud i fremtiden så starter den automatisk også efter genstart.. gør min her i hvert fald... jeg startede en tæller på hukommelse... du kan jo bare sætte den til at slutte sent hvis du er utilfreds... :D
Avatar billede stan_the_man Nybegynder
23. marts 2006 - 15:01 #10
Yeah, det ser ud til at funke. Tak for hjælpen til jer begge.
Troels tjener hermed 30 :-)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
23. marts 2006 - 16:05 #11
Bare i orden.. :D hehe... man lærer hver dag.. sådan er det jo...
Avatar billede stan_the_man Nybegynder
29. marts 2006 - 16:00 #12
Jeg må hellere lige tilføje, at "Binary Circular" skriver til samme fil hele tiden og dermed overskriver tidligere logget data. Derved kan man kun se en bestemt tid bagud, så hvis man vil have en kontinuerlig logning, har jeg fundet ud af, at man kan vælge den alm. "Binary File" og sætte den til at stoppe, når filen når en bestemt størrelse. (Husk at sætte flueben i, at den skal starte en ny logfil, når den tidligere når "loftet" og dermed stopper). Det ser ud til, at den starter logningen automatisk ved genstart.
Avatar billede troels54 Nybegynder
29. marts 2006 - 16:08 #13
Ok, det var godt du kunne tweake det lidt så det passede :)