Avatar billede florint Nybegynder
20. marts 2006 - 09:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fjernstyring af pc uden problemer

Hej
Jeg har af og til brug for at kunne fjernstyre en andens pc. Til det har jeg af og til brugt Radmin, men jeg synes det er for bøvlet hvis der er firewall foran den andens pc.
Findes der ikke et program der kan "kigge" igennem på port 80 eller lignede der må formodes at være åben hos modtager af fjernstyringen?
Jeg har somme tider, når jeg skulle have support, været udsat for at kunne downloade et program fra et det pågældende firma , installeret det og vupti havde firmaet adgang til min pc. Virker meget let. Er der en der har en ide om hvilket progra det kan være, eller kender nogle der er brugbare?
Mvh
Avatar billede mortenbock Nybegynder
20. marts 2006 - 09:51 #1
Jeg har tit haft gavn af at bruge den funktion der er indbygget i msn messenger under handlinger: "Anmod om fjernsupport"

Det er måske ikke så proffessionelt, men jeg synes ikke jeg har oplevet problemer med firewall osv. i den forbindelse....
Avatar billede morten_pedersen Nybegynder
20. marts 2006 - 14:36 #2
Der findes Citrix's GoToAssist.. Det er et fantastisk program, det kan køre selvom man ikke har nogen rettigheder på maskinen eller noget som helst.. Det virker bare!

Netop har også et produkt, Netop OnDemand, hvilket minder om citrix' men det er ikke helt lige så nemt at gå til som GoToAssist.. Det er lidt mere omstændigt mht. til licenser og flexibilitet..

www.gotoassist.com herinde kan du forespørge på at få en trial

www.netop.com her kan du også få en trial version !

Det skal siges at disse produkter ikke er helt gratis! :) tværtimod

/Morten Pedersen
Avatar billede florint Nybegynder
14. april 2006 - 23:27 #3
Tak for hjælpen