Avatar billede bejle Juniormester
19. marts 2006 - 20:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se andre pc'ere i mit net.

Hej
Jeg har 3 pc’er i en trådløst net og 1 pc der er koblet til en router (Linksys RT31P2) og fra routeren til mit Motorola (Stofanet) accespoint. De 3 pc’er der er i det trådløsenet kan se hinanden og dele ressourcer men den 4 pc der er koblet til nettet via routeren kan ikke se de andre 3 og de andre 3 kan ikke se den. Hvad skal jeg gøre for at kunne dele ressourcer med de andre 3 trådløse pc’er?
Avatar billede troels54 Nybegynder
20. marts 2006 - 10:49 #1
Hvad bruger du routeren til hvis de 3 pc'er sidder "udenfor" på accespointet? Hvad med at sætte accesspointet bag routeren?, Så er problemet løst.

Ellers kan du lave en DMZ/Virtual Server der henviser til computeren på IP. Dette skal gøres inde i routeren, men hvis du gør det så er der ingen grund til du har routeren stående..
Avatar billede bejle Juniormester
20. marts 2006 - 18:46 #2
Routeren bruger jeg til ip telefoni. Den står bag modemet da jeg har kabelnet via Stofa. DMZ lyder spændende. Fortæl fortæl...
Avatar billede troels54 Nybegynder
20. marts 2006 - 18:57 #3
Du skal ind i opsætningen af Routeren, Derefter ind under "Application & Gaming" og igen ind under "DMZ", tryk på enable og derefter det sidste ciffer i computerens ip. Dette er ihvertfald hva en Linksys WRT54 ser ud :)
Avatar billede bejle Juniormester
20. marts 2006 - 19:43 #4
Hvis jeg gør hvad du skriver kan jeg så se de andre pc'ere og kan de se mig?
Avatar billede troels54 Nybegynder
20. marts 2006 - 21:27 #5
Ja, det skulle de gerne kunne da din computer virtuelt bliver sat udenfor Routeren.
Avatar billede bejle Juniormester
22. marts 2006 - 10:40 #6
Jeg har nu tilføjet det sidste ciffer på min Linksys router og gemt indstillinger.
Der er nu gået 1 dag hvor jeg ikke har kunnet komme på Internettet. Routeren har ikke haft en ipadresse. Routeren er sat op til at modtage en ipadresse via DHCP.
Avatar billede troels54 Nybegynder
22. marts 2006 - 11:16 #7
Det kan eventuelt være du har "opbrugt" dine ip-adresser. Hvor mange dynamiske ip adresser har du? Hvad med at sætte accespointet bag ved routeren? Eller er det ikke muligt da pointet er modem for internettet?
Avatar billede bejle Juniormester
22. marts 2006 - 23:27 #8
Jeg ved ikke hvormange dynamiske addresser jeg har. Hvordan kan jeg finde ud af det?
Modem er point for internettet.
Avatar billede troels54 Nybegynder
23. marts 2006 - 00:26 #9
Det nemmeste ville være at ringe ind til Stofa's hotline, for kan umiddelbart ikke se hvor mange ip adresser du får på Stofas hjemmeside. Jeg ville skyde på at du kun har 2 adresser og at disse så er fordelt på routeren og accespointet. Efter du satte DMZ på kom computeren udenfor routeren og dermed også skulle bruge en ip?

Jeg ved ikke hvordan dette skal løses nemmest ud, over at anskaffe sig en router med indbygget VoIP support, trådløst og kabelmodem. Mem det kan jo hurtigt løbe op. :(