Avatar billede 3xs Nybegynder
19. marts 2006 - 09:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Det rigtige batteri

Jeg skal have nyt batteri til min Powerbook G4, 15,2". Jeg kan se at prisen på apple.dk er 999 inkl. forsendelse, og at den billigste pris på edbpriser.dk, er 993 inkl. forsendelse. Der er med andre ord ikke noget at spare, så kan jeg lige så godt bruge Apple. Men er der noget at hente ved at bestille i udlandet? Hvis ja, er der nogen der kender nogle pålidelige leverandører, som plejer at være billigere end Apple selv..?

Mvh
Avatar billede sd8220 Seniormester
19. marts 2006 - 09:45 #1
HejsaHejsa
OtherWorldComputing (http://eshop.macsales.com/shop/powerbook/batteries/) har jeg gode erfaringer med. Typisk koster et batteri med højere kapacitet det samme som Apple originale.
Du skal huske at tænke på, at der kan/bør komme  told og moms på varer købvt uden for EU, men det kan stadig være billigere.
Jeg skal formodentlig snart have noget med derovre fra, og så kan vi da dele portoudgifterne, hvis det er.
Hvis det ikke ligger uden for det tilladelige på eksspereten, kan du kontakte mig privat: sadyhr (at) mail (.) tele (dk)
/Seb
Avatar billede 3xs Nybegynder
19. marts 2006 - 09:51 #2
Er de batterier af lige så god kvalitet som de originale?
Avatar billede sd8220 Seniormester
19. marts 2006 - 09:54 #3
Det skulle jeg da mene - jeg kan naturligvis ikke give dig garantier; men jeg har aldrig haft problemer med varer derfra - og de er et ret stort firma. ;_)
/Seb
Avatar billede 3xs Nybegynder
19. marts 2006 - 17:52 #4
Hmm.. Jeg ved ikke rigtig. Jeg er ikke afhængig af at et batteri holder måske en halv time længere, og vil måske nok foretrække at batteriet er originalt istedet. Desuden er der jo altid risikoen for at varerne bliver tillagt told og moms, så hvis man er uheldig, koster det jo mere.. Jeg har ellers tidligere købt dele til Mini-Z fjernstyrede biler uden problemer, så det er ikke fordi det afskrækker mig generelt..

Men er prisen på originale batterier sådan ca. samme pris uanset hvor man køber det?
Avatar billede sd8220 Seniormester
19. marts 2006 - 19:53 #5
Hejsa
Jeg ville tro, at det er Apple, der nærmest dikterer  prisen på ders original-batterier; men det vil jeg nu godt nok ikke sværge på ;-)
Har du kigget på batteribyen, tror jeg, at  de hedder? Prøv at google på batterier, bærbar eller sådan noget - der er nogle, der ikek står på edbpriser.
/Seb
Avatar billede 3xs Nybegynder
19. marts 2006 - 20:05 #6
Jeg har tjekket batteribyen.dk, de kan slet ikke være med. Et hurtigt tjek viser, at der vidst ikke rigtig er noget at hente.. Selv computerstore skal have 965+ moms, dertil sikkert forsendelse!
Avatar billede sd8220 Seniormester
19. marts 2006 - 20:19 #7
Ja det plejer at være plus forsendelse.
Tjah; mit bedste bud er, at du trods alt for de samme penge for en højere ydelse og længere alt i alt batterilevetid ved at købe et med højere kapacitet i USA.
S/eb
Avatar billede 3xs Nybegynder
22. marts 2006 - 17:40 #8
Så har jeg fået mit batteri. levering på 2 dage, det er da ret ok. Jeg vurderede, trods alt, at jeg hellere ville have et originalt batt., hvor prisen var sikker, og så miste de sidste minutters strøm.

Men tak for hjælpen uanset.
Smid lige et svar, du skal jo stadig have point. :-)
Avatar billede sd8220 Seniormester
24. marts 2006 - 12:29 #9
Jamen velbekomme da. God arbejdslyst med maskinen.
/Seb
Avatar billede 3xs Nybegynder
24. marts 2006 - 12:32 #10
Tak for det - og lige over!
3xS
Avatar billede 3xs Nybegynder
01. juni 2007 - 08:41 #11
Tak for hjælpen sd8220