Avatar billede leasy Nybegynder
17. marts 2006 - 08:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

udsnit af tegning ind i word?

Jeg sidder med en tegning i acad 2002. den er tegnet i diverse lag (rød,gul,blå mv.) på sort baggrund.

Kan det lade sig gøre at snuppe en bid af tegningen og indsætte det i et worddokument således at alle stregerne er sorte på den hvide baggrund?
Avatar billede kirstineka Nybegynder
17. marts 2006 - 08:44 #1
Ja det kan lade sig gøre.
For at sikre dig at du ikke ødelægger noget at tegningen, skal du først gemmen tegningen med et andet navn - så har du noget at "øve" dig på.
Så skal ændre alle lag til farven sort/hvid. Hvis din baggrundsfarve i acad er sort skal du lige ændre den til hvid (gøres i options). Herefter skal du med vindue markere det ønskede område på tegningen du vil have med i worddokumentet. Hold ctrl nede mens du trykker på c (dette laver en copy) gå i dit worddokument og hold ctrl nede mens du trykker på ctrl. v (sætter ind).
Husk at nu er det indsatte ikke i fast målforhold længere!!!
Avatar billede leasy Nybegynder
17. marts 2006 - 08:53 #2
Ja! det var jo lige sådan det skulle gøres - tak for hjælpen
Avatar billede michael-k Nybegynder
17. marts 2006 - 16:22 #3
Ellers kan du gøre det ved hjælp af plot funktionen, så du også fri for at lave alle lag om ;)

ctrl + p og så det bare plot til et billede format (jpg, png) og din plot style kan feks være monocrome eller greyscale. Så det bare gemme billedet et sted på computeren og så det bare inde i word at hente billede ind som man normalt gør :)
Avatar billede leasy Nybegynder
23. marts 2006 - 13:44 #4
Hej Michael.

Jeg har forsøgt at plotte til et jpg, men der kommer ikke en box op med hvor jeg vil gemme osv. Den ligger tilsyneladene som en plotfil - men hvor?
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. marts 2006 - 16:01 #5
Det du skal gøre er først at vælge navnet på plotteren, som er Publish to web jpg feks, og vælg din plot style, i samme vindue er der en som hedder Plot to file, hak af i den hvis det ikke er gjordt. file name and path, det er her du skal vælge hvor du vil gemme og hvad filen skal hedde.

Så skulle det gerne virke.

Et fif er at hvis du plotter fra model space, så er det kun det som vises på skærmen den tager med, men ellers kan du plotte som normalt fra layout.