Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
15. marts 2006 - 18:10 Der er 3 kommentarer

Kan ikke åbne mapper/filer med nordiske bogstaver

Hej

En af mine bekendte har en hjemmeside (underside) gennem sit arbejdes hjemmeside med diverse word-dokumenter, som man kan komme til når man i vedkommendes URL "sletter: .htm" idet man så kommer til fil arkiv.
Desværre er flere af mapperne skrevet med Æ, Ø eller Å, og derfor kan jeg med Internet Explorer 6.0 ikke åbne det.

Hvordan kan jeg åbne mapper/filer fra filarkiver med Æ, Ø eller Å? Skal jeg lave om på internet indstillingerne eller installerer en anden browser end IE?
Skal vedkommende selv ændre internetindstillingerne for sina arbejdspladses hjemmeside (hvilket nok ikke er en mulighed) eller lave om på mappe/fil-sti navnene som sidste alternativ?

Filarkivet er let og praktisk, men det er et problem med de skandinaviske tegn.
Hvis nogen kunne bidrage med hjælp, ville jeg være taknemmelig.

På forhånd tak,
Duc_de_monde

ps. Mozilla Firefox eller Opera har ej hjulpet.
Avatar billede sharkman Nybegynder
16. marts 2006 - 00:24 #1
Prøv at checke i din browsers indstillinger, at du har automatisk valg af tegnsæt. Det finder du således: Vis>Tegnsæt>Automatisk markér "Vesteuropæisk(Windows)".
Hvis dette ikke hjælper, så prøv Hjælp>Indhold og Indeks>Fanebladet "Indeks">søg på Tegnsæt, så finder du flere nyttige anvisninger.
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
16. marts 2006 - 01:00 #2
Det har ikke hjulpet.

Har også prøvet at hente et program, der kan læse æ,ø og å i browseren, men det har ej givet det ønskede resultat.
Avatar billede sharkman Nybegynder
16. marts 2006 - 22:32 #3
Sådan noget hø. Men jeg sidder og kommer til at tænke på, om undersiden overhovedet er tilgængelig for andre (hvilket det godt kunne tyde på, at den ikke er)?