Avatar billede joyride Nybegynder
15. marts 2006 - 11:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Suspend/resume i gentoo på inspiron 8600

Kære eksperter

Jeg vil gerne have hjælp til at få suspend/resume (af en vilkårlig art) til at virke.

Det jeg vil have er:
- at når jeg trykker på suspend tasten så bliver indholdet af min ram skrevet til swap partitionen, der igen bliver læst ind ved opstart (suspend-to-ram)
- at hvis jeg lukker låget på min bærbare så sker ovenstående automatisk.
- suspend-to-ram ville også være dejligt at have, men det er ikke en første prioritet.

Disse ting har jeg oplevet virke ved en standard installation af suse 9.3...

Så skal det for "#¤#"¤&T og så kunne virke i Gentoo.
Jeg har prøvet at kompilere en patched kerne flere gange (sys-kernel/suspend2-sources, senest 2.6.15-r6), men hver gang jeg prøver at boote kommer grub boot menuen op, jeg vælger den nye kerne, men så sker der ikke mere (det er som om den ikke får læst kernen rigtigt ind).

Det jeg tror jeg har brug for er:
- En korrekt kompileret kerne
- et korret opsat /etc/hybernation/hybernation.conf (tror nok det staves sådan)
- Evt. andre konfigurationer.

Jeg har prøvet at følge div. vejledninger på nettet (gentoo-forum osv.) men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke!

Jeg er åben for forslag....
Avatar billede joyride Nybegynder
15. marts 2006 - 13:09 #1
Prøvede at eksperimentere med de options jeg giver til kernen under opstart.

Hvis jeg fjernede alle de options der har med framebuffer/grafik at gøre starte den op (omend med en dårligere opløsning end før). Jeg kunne fint få framebuffer/høj opløsning med en 2.6.14.2 kerne uden suspend2 patch.

Ser mere på det i aften...
Avatar billede joyride Nybegynder
15. marts 2006 - 21:20 #2
Jeg kan nu suspend/resume fra terminal (ikke X) ved at skrive
#hibernate
Jeg har konfigureret hibernate.conf til at unloade mit trådløse netværk og genloade det når kernen genindlæses. Da jeg bruger wpa kryptering skal wpa_supplicant servicen også genstartes. Nu mangler jeg bare at få det koblet sammen med acpi power/lid knappen og at det virker fra X
Avatar billede joyride Nybegynder
23. marts 2006 - 11:41 #3
Jeg skiftede fra at bruge nvidia driveren til at bruge nv driver i X. Så virkede det. lukket